UberPop stopt in Nederland

Uber stopt vanaf vrijdagmiddag (20 november) met de taxidienst uberPop. Doorgaan met deze omstreden dienst ‘vormt een belemmering voor een constructieve dialoog over modernisering van bestaande wet- en regelgeving’, schrijft Uber in zijn verklaring.

De diensten uberX, uberBlack en uberLux staan niet ter discussie en blijven gewoon beschikbaar, zo benadrukt het bedrijf. Uber noemt de beslissing teleurstellend voor de honderden uberPop bestuurders die via het Uber-platform de afgelopen maanden extra inkomsten hebben kunnen genereren. "We hebben alle uberPop-bestuurders ondersteuning aangeboden om uberX- of uberBlack-chauffeur te kunnen worden, maar de verwachting is dat velen dit niet kunnen doen vanwege de hoge kosten die gemoeid zijn met het voldoen aan alle wettelijke verplichtingen."
De stap moet dus een constructieve dialoog met de politiek weer op gang brengen. De Tweede Kamer heeft het afgelopen jaar een aantal moties aangenomen die het Ministerie van I&M oproepen tot modernisering van wet- en regelgeving en het toelaten van experimenten in grote steden. Volgens Uber is het Ministerie van Infrastructuur en Milieu voornemens per 1 januari 2016 een aantal taxiregels die ondernemers belemmeren taxichauffeur te worden, te schrappen. "We hopen nu samen verdere stappen te kunnen zetten in de richting van de gezamenlijke ambitie van een markt die zoveel mogelijk zelf de veiligheid, betrouwbaarheid en betaalbaarheid borgt", aldus Uber. (bron: TrendsinAutoleasing)

UberPop stopt in Nederland - Automobielmanagement.nl

UberPop stopt in Nederland

Uber stopt vanaf vrijdagmiddag (20 november) met de taxidienst uberPop. Doorgaan met deze omstreden dienst ‘vormt een belemmering voor een constructieve dialoog over modernisering van bestaande wet- en regelgeving’, schrijft Uber in zijn verklaring.

De diensten uberX, uberBlack en uberLux staan niet ter discussie en blijven gewoon beschikbaar, zo benadrukt het bedrijf. Uber noemt de beslissing teleurstellend voor de honderden uberPop bestuurders die via het Uber-platform de afgelopen maanden extra inkomsten hebben kunnen genereren. "We hebben alle uberPop-bestuurders ondersteuning aangeboden om uberX- of uberBlack-chauffeur te kunnen worden, maar de verwachting is dat velen dit niet kunnen doen vanwege de hoge kosten die gemoeid zijn met het voldoen aan alle wettelijke verplichtingen."
De stap moet dus een constructieve dialoog met de politiek weer op gang brengen. De Tweede Kamer heeft het afgelopen jaar een aantal moties aangenomen die het Ministerie van I&M oproepen tot modernisering van wet- en regelgeving en het toelaten van experimenten in grote steden. Volgens Uber is het Ministerie van Infrastructuur en Milieu voornemens per 1 januari 2016 een aantal taxiregels die ondernemers belemmeren taxichauffeur te worden, te schrappen. "We hopen nu samen verdere stappen te kunnen zetten in de richting van de gezamenlijke ambitie van een markt die zoveel mogelijk zelf de veiligheid, betrouwbaarheid en betaalbaarheid borgt", aldus Uber. (bron: TrendsinAutoleasing)