Minister Kamp laat Tesla’s in garage staan

Minister Henk Kamp zelf durft de overstap naar de elektrische dienstauto nog niet aan. Maar Economische Zaken heeft al wel de eerste emissieloze modellen in de garage staan.

Minister Henk Kamp zelf durft de overstap naar de elektrische dienstauto nog niet aan.

Regeringspartijen VVD en PvdA verschillen nog van mening hoe snel de verbrandingsmotor ruim baan maakt. Sinds vorige week zijn twee dienstauto’s van het ministerie die op diesel reden vervangen door twee Tesla’s, te weten model Model S P90D, vertelt Kamp. De minister maakt zelf ook af en toe gebruik van de dienstauto’s maar, stapt voorlopig nog niet definitief over. "Ik moet regelmatig grote afstanden rijden; twee uur naar Brussel heen en terug, of naar Groningen. Ik heb niet de overtuiging dat ik die reizen heen en terug vrij kan maken met een volledig elektrische auto. We moeten afwachten tot de actieradius van die auto’s wat verder is gekomen".

De aangenomen motie van PvdA Kamerlid Jan Vos, waarin hij pleit voor emissieloos rijden binnen negen jaar, ligt volgens Kamp ‘buiten de realiteit’ en zal hij zeer waarschijnlijk naast zich neerleggen . "Als je kijkt naar wat we afgesproken hebben in het energieakkoord en wat de situatie nu is, heb ik die motie ontraden ." De snelle Model S P90D trekt een sprint van 0-100 km per uur in 2.8 tellen. Voor de beeldvorming: Dat is ongeveer even snel als een Ferrari 458 Italia of een Murciélago SuperVeloce. (bron: Autointernationaal)  

Reacties

Niks emissieloos , de uitlaat zit enkele tientallen kilometers verder op. Dat heet in de volksmond : elektriciteits centrale

Geplaatst door: Laszlo Mogyorossy op

Deze uitspraak toont aan dat Kamp als politicus echt niet weet waar hij het over heeft. Een afstand zoals Brussel heen en weer is dagelijks kost voor vele zakelijke Tesla rijders en zeker met chauffeur (die tijdens overleg kan laden bij een Supercharger) geen enkele uitdaging.
Jammer dat niet eens gepoogd wordt een rit zoals dit zelf te ervaren. En dan ook nog politiek een mening durven hebben over elektrisch rijden.

Geplaatst door: René op

Als je oplaadt met zonnepanelen is het wel emissieloos Laszlo. En Brussel – Den Haag kan wel op de e-bike ????

Geplaatst door: Margreet op
Minister Kamp laat Tesla’s in garage staan - Automobielmanagement.nl

Minister Kamp laat Tesla’s in garage staan

Minister Henk Kamp zelf durft de overstap naar de elektrische dienstauto nog niet aan. Maar Economische Zaken heeft al wel de eerste emissieloze modellen in de garage staan.

Minister Henk Kamp zelf durft de overstap naar de elektrische dienstauto nog niet aan.

Regeringspartijen VVD en PvdA verschillen nog van mening hoe snel de verbrandingsmotor ruim baan maakt. Sinds vorige week zijn twee dienstauto’s van het ministerie die op diesel reden vervangen door twee Tesla’s, te weten model Model S P90D, vertelt Kamp. De minister maakt zelf ook af en toe gebruik van de dienstauto’s maar, stapt voorlopig nog niet definitief over. "Ik moet regelmatig grote afstanden rijden; twee uur naar Brussel heen en terug, of naar Groningen. Ik heb niet de overtuiging dat ik die reizen heen en terug vrij kan maken met een volledig elektrische auto. We moeten afwachten tot de actieradius van die auto’s wat verder is gekomen".

De aangenomen motie van PvdA Kamerlid Jan Vos, waarin hij pleit voor emissieloos rijden binnen negen jaar, ligt volgens Kamp ‘buiten de realiteit’ en zal hij zeer waarschijnlijk naast zich neerleggen . "Als je kijkt naar wat we afgesproken hebben in het energieakkoord en wat de situatie nu is, heb ik die motie ontraden ." De snelle Model S P90D trekt een sprint van 0-100 km per uur in 2.8 tellen. Voor de beeldvorming: Dat is ongeveer even snel als een Ferrari 458 Italia of een Murciélago SuperVeloce. (bron: Autointernationaal)  

Reacties

Niks emissieloos , de uitlaat zit enkele tientallen kilometers verder op. Dat heet in de volksmond : elektriciteits centrale

Geplaatst door: Laszlo Mogyorossy op

Deze uitspraak toont aan dat Kamp als politicus echt niet weet waar hij het over heeft. Een afstand zoals Brussel heen en weer is dagelijks kost voor vele zakelijke Tesla rijders en zeker met chauffeur (die tijdens overleg kan laden bij een Supercharger) geen enkele uitdaging.
Jammer dat niet eens gepoogd wordt een rit zoals dit zelf te ervaren. En dan ook nog politiek een mening durven hebben over elektrisch rijden.

Geplaatst door: René op

Als je oplaadt met zonnepanelen is het wel emissieloos Laszlo. En Brussel – Den Haag kan wel op de e-bike ????

Geplaatst door: Margreet op