Nederland wil meer geld voor mobiliteit

Een coalitie van 23 maatschappelijke partijen vraagt premier Rutte in een brandbrief meer geld vrij te maken voor betere verbindingen op de weg, het spoor, het water en in de lucht.

In de brief (zie onderstaande bijlage) van onder meer Schiphol, ANWB, Rover, NS, Haven Rotterdam, Fietsersbond en verladersorganisatie EVO staat dat het bedrag van 10 miljard euro die de regering voor de komende twee jaar beschikbaar stelt, volstrekt ontoereikend is om de mobiliteit in ons land te garanderen. De organisaties zeggen dat, doordat er weer meer werk is, het aantal reizigers ook groeit. Om duurzame oplossingen zoals het OV aantrekkelijk te houden, moet de capaciteit van het Nederlandse spoor volgens hen uitgebreid worden. Ook moet het wegennet verbeterd worden door financiële ruimte te creëren voor het oplossen van knelpunten voor weggebruikers.

De 10 miljard euro die het kabinet naar verluid al uittrekt voor nieuwe verkeersprojecten is volgens de organisaties niet voldoende. Er moet volgens hen meer geïnvesteerd worden in smart mobility oplossingen, waarbij mensen moeten betalen wanneer ze gebruik maken van infrastructuur. De 24 mensen die de brief hebben ondertekend vragen Rutte om het pleidooi mee te laten wegen bij de begrotingskeuzes die hij moet maken.

 Brief aan Mark Rutte.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Nederland wil meer geld voor mobiliteit - Automobielmanagement.nl

Nederland wil meer geld voor mobiliteit

Een coalitie van 23 maatschappelijke partijen vraagt premier Rutte in een brandbrief meer geld vrij te maken voor betere verbindingen op de weg, het spoor, het water en in de lucht.

In de brief (zie onderstaande bijlage) van onder meer Schiphol, ANWB, Rover, NS, Haven Rotterdam, Fietsersbond en verladersorganisatie EVO staat dat het bedrag van 10 miljard euro die de regering voor de komende twee jaar beschikbaar stelt, volstrekt ontoereikend is om de mobiliteit in ons land te garanderen. De organisaties zeggen dat, doordat er weer meer werk is, het aantal reizigers ook groeit. Om duurzame oplossingen zoals het OV aantrekkelijk te houden, moet de capaciteit van het Nederlandse spoor volgens hen uitgebreid worden. Ook moet het wegennet verbeterd worden door financiële ruimte te creëren voor het oplossen van knelpunten voor weggebruikers.

De 10 miljard euro die het kabinet naar verluid al uittrekt voor nieuwe verkeersprojecten is volgens de organisaties niet voldoende. Er moet volgens hen meer geïnvesteerd worden in smart mobility oplossingen, waarbij mensen moeten betalen wanneer ze gebruik maken van infrastructuur. De 24 mensen die de brief hebben ondertekend vragen Rutte om het pleidooi mee te laten wegen bij de begrotingskeuzes die hij moet maken.

 Brief aan Mark Rutte.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding