RAI: ‘Mobiliteit wordt flinke uitdaging voor de nieuwe regering’

RAI Vereniging ziet een flinke uitdaging voor de politiek om tot een nieuw regeerakkoord te komen. Ook op het gebied van mobiliteit.

RAI: Mobiliteit wordt flinke uitdaging voor de nieuwe regering

RAI Vereniging voorzitter Steven van Eijck: "De meningen van politieke partijen op voor de reiziger belangrijke thema’s als autobelastingen, fiscaal stimuleren fietsgebruik, anders betalen voor gebruik, verkeersveiligheid, milieuzones, elektrisch rijden en waterstof, emissies, OV e.a. liggen soms ver uit elkaar. Dat wordt dus een pittige klus." 

Mobiliteitsakkoord

"Als mede-initiatiefnemer van de Mobiliteitsalliantie pleiten wij voor forse investeringen om Nederland bereikbaar, mobiel en leefbaar te houden. Hiervoor moet er een mobiliteitsakkoord komen met een volgend Kabinet," aldus Van Eijck.

Tijdens het recente Nationale Mobiliteitsdebat op 9 maart hebben alle deelnemende politieke partijen (VVD, CDA, PvdA, GL, D66 en SP) toegezegd dat een dergelijk akkoord er moet komen.
Van Eijck: "Ik ben blij dat alle zes politieke partijen die nu ook aan zet zijn ons individueel en collectief hebben aangegeven met ons een mobiliteitsakkoord te willen sluiten. Dat is mijn inzet voor het komend Kabinetsakkoord. Daarna moeten we met elkaar verder praten over de concrete invulling om tot een flexibel, groen, veilig en slim mobiliteitssysteem voor nu en in de toekomst te komen."

De mobiliteitsalliantie, een coalitie van meerdere partijen uit de Nederlandse autowereld, wil een vuist maken richting de politiek voor een ‘duurzamer mobiliteitssysteem’. 

Reacties

Waarom willen jullie en de politiek toch zo enorm ingewikkeld over beprijzing van autorijden? Hetis ongeveerde duurste activiteit die je kan bedenken. En als je kilometers wil beprijzen (wat god verhoede..)moet je gewoon kijken naar de accijnzen op brandstoffen. Als je veel verbruikt, in jullie beleving veel vervuilt, gebruik je vanzelf meer brandstof en betaal je dus al meer belasting in de vorm van accijnzen. Daar zjn dus geen ingewikkelde registratiesystemen voor nodig. Het ook niet gevoelig voor fraude want je tankt (en betaalt) wat je nodig hebt.

Geplaatst door: T. Smit op
RAI: ‘Mobiliteit wordt flinke uitdaging voor de nieuwe regering’ - Automobielmanagement.nl

RAI: ‘Mobiliteit wordt flinke uitdaging voor de nieuwe regering’

RAI Vereniging ziet een flinke uitdaging voor de politiek om tot een nieuw regeerakkoord te komen. Ook op het gebied van mobiliteit.

RAI: Mobiliteit wordt flinke uitdaging voor de nieuwe regering

RAI Vereniging voorzitter Steven van Eijck: "De meningen van politieke partijen op voor de reiziger belangrijke thema’s als autobelastingen, fiscaal stimuleren fietsgebruik, anders betalen voor gebruik, verkeersveiligheid, milieuzones, elektrisch rijden en waterstof, emissies, OV e.a. liggen soms ver uit elkaar. Dat wordt dus een pittige klus." 

Mobiliteitsakkoord

"Als mede-initiatiefnemer van de Mobiliteitsalliantie pleiten wij voor forse investeringen om Nederland bereikbaar, mobiel en leefbaar te houden. Hiervoor moet er een mobiliteitsakkoord komen met een volgend Kabinet," aldus Van Eijck.

Tijdens het recente Nationale Mobiliteitsdebat op 9 maart hebben alle deelnemende politieke partijen (VVD, CDA, PvdA, GL, D66 en SP) toegezegd dat een dergelijk akkoord er moet komen.
Van Eijck: "Ik ben blij dat alle zes politieke partijen die nu ook aan zet zijn ons individueel en collectief hebben aangegeven met ons een mobiliteitsakkoord te willen sluiten. Dat is mijn inzet voor het komend Kabinetsakkoord. Daarna moeten we met elkaar verder praten over de concrete invulling om tot een flexibel, groen, veilig en slim mobiliteitssysteem voor nu en in de toekomst te komen."

De mobiliteitsalliantie, een coalitie van meerdere partijen uit de Nederlandse autowereld, wil een vuist maken richting de politiek voor een ‘duurzamer mobiliteitssysteem’. 

Reacties

Waarom willen jullie en de politiek toch zo enorm ingewikkeld over beprijzing van autorijden? Hetis ongeveerde duurste activiteit die je kan bedenken. En als je kilometers wil beprijzen (wat god verhoede..)moet je gewoon kijken naar de accijnzen op brandstoffen. Als je veel verbruikt, in jullie beleving veel vervuilt, gebruik je vanzelf meer brandstof en betaal je dus al meer belasting in de vorm van accijnzen. Daar zjn dus geen ingewikkelde registratiesystemen voor nodig. Het ook niet gevoelig voor fraude want je tankt (en betaalt) wat je nodig hebt.

Geplaatst door: T. Smit op