VW te traag met verhelpen sjoemelsoftware

Volkswagen is te traag met het verhelpen van de sjoemelsoftware in de dieselauto’s die in Europa rond rijden.

Op dit moment is 73 procent van de betrokken acht miljoen auto’s onder handen genomen. Eén op de vier wagens moet dus nog altijd naar de garage. Volgens Europees commissaris voor consumentenzaken Vera Jourova is dat echter te traag. "Volkswagen heeft haar toezeggingen nog niet volledig ingelost en moet meer voor de consument in Europa doen," aldus Jourova, die VW al sinds het bekend worden van dieselgate achterna zit. De Europese Commissie maar ook verschillende nationale regeringen zijn nog steeds bezig met hun officiële onderzoeken naar het sjoemelen met emissie software die kunnen leiden tot grote boetes voor de Volkswagen Groep.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW te traag met verhelpen sjoemelsoftware - Automobielmanagement.nl

VW te traag met verhelpen sjoemelsoftware

Volkswagen is te traag met het verhelpen van de sjoemelsoftware in de dieselauto’s die in Europa rond rijden.

Op dit moment is 73 procent van de betrokken acht miljoen auto’s onder handen genomen. Eén op de vier wagens moet dus nog altijd naar de garage. Volgens Europees commissaris voor consumentenzaken Vera Jourova is dat echter te traag. "Volkswagen heeft haar toezeggingen nog niet volledig ingelost en moet meer voor de consument in Europa doen," aldus Jourova, die VW al sinds het bekend worden van dieselgate achterna zit. De Europese Commissie maar ook verschillende nationale regeringen zijn nog steeds bezig met hun officiële onderzoeken naar het sjoemelen met emissie software die kunnen leiden tot grote boetes voor de Volkswagen Groep.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding