De Occasion Outlet beurs had een verwachting van vijftienduizend bezoekers naar de deelnemers afgegeven. Richard Marinus van Eye-Q meent dat de teleurstellende bezoekersaantallen vooral aan het communicatieplan heeft gelegen. “We hebben weliswaar een stevige campagne gevoerd die vierhonderdduizend euro heeft gekost, maar het bleek dat toch veel bezoekers niet wist wat hun binnen te wachten stond.” Met bijna 1700 auto’s tegen een prijs van 295 euro per ingebrachte is dat royaal tachtig procent van de omzet. Dat houdt in dat er stevig, maar ingecalculeerd verlies is geleden. “Klopt. Maar vergeet niet dat er ook nog een grote hoeveelheid sponsoren was die bepaalde kosten voor hun rekening hebben genomen. We zetten heel duidelijk in op de toekomst en met een partner als De Telegraaf zijn we zeer tevreden.” Exacte cijfers wil Marinus niet bekendmaken. De Occasion Outlet beurs in november, waar nog geen exacte datum voor bekend is, zal in aantallen een bescheidener opzet krijgen. Tussen de achthonderd en duizend ingebrachte occasions is het streven. De kansen op enige redactionele ondersteuning schat Richard Marinus met De Telegraaf-overname in ieder geval hoger in. TE2 directeur Teun Gaultier was niet bereikbaar voor commentaar, maar in het persbericht getuigt deze wel van weinig voorkennis: ‘Het evenement en haar organisatoren hebben zich bewezen.” Op zijn zachtst uitgedrukt: Een vreemde conclusie met slechts twintig procent van de geplande bezoekers en de veelal lauwe tot negatieve reacties van de deelnemers. Bij het RAI beursgebouw bestaat, na een stroef begin, waaronder het oneigenlijk gebruik van het RAI-logo op internet, geen belemmeringen meer voor een verdere voortgang van de verschillende autoactiviteiten. Organisator TE2 heeft meerdere automobiel gerelateerde evenementen als Racing and Rallye en Viva Italia in haar portefeuille die in verschillende hallen verspreid over Nederland worden gehouden. TE2 is bezig om een eigen hal van ongeveer drieduizend vierkante meter in de buurt van de Amsterdam Arena te bouwen. Lees verder in Automobiel Management 11

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding