Ook is het noodlijdende merk aanwezig op festivals waar veel jongeren komen, terwijl daarnaast sportevenementen gebruikt worden als middel om het imago op te peppen. De activiteiten fungeren als opwarmer voor de Lada Kalina, die over enkele maanden in Nederland op de markt verschijnt. Volgens importeur Roelof Noordman wordt zijn merk “door sommigen geassocieerd met technologie uit het verre en koude Rusland, maar jongeren zijn niet erfelijk belast.” In de commercial maken drie MTV-VJ’s opmerkelijk genoeg reclame voor de Niva, een terreinauto die al sinds 1976 op de markt is. Drie nogal extravagant gestyleerde MTV Niva’s (respectievelijk roze met hartjes, met gouden sterren en met vlammen) staan deze zomer op festivals. Overigens is die opvallende bestickering tot nu toe nogal vandalismegevoelig gebleken. De samenwerking tussen Lada en MTV is een creatie van reclamebureau John Doe uit Amsterdam.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding