Deze cijfers zijn aangeleverd door adviesbureau DealerSupportNet, in samenwerking met marketingbureau AUMACON. (beide eigenaar: Clem Dickmann ). Volgens Clem Dickmann zal de machtsconcentratie in ons land de komende jaren verder toenemen. Enerzijds zullen de holdings doorgaan met schaalvergroting, anderzijds zal er meer aanbod komen, omdat veel kleinere autobedrijven een gebrek aan opvolging kennen. De Stern-groep is de grootste autodealer, de zeventig vestigingen verkochten in 2004 19.400 nieuwe auto’s, 3,4 procent van de totaalverkoop van personenauto’s en bestelwagens in ons land. Dealer Groep Pon (17.400 verkopen) en Kroymans Retail Groep (12.400 verkopen) staan op de tweede en derde plaats. Opel komt negen maal voor op de lijst, drie keer als multi-brand. 57 procent van de personenauto’s en bestelwagens van Opel wordt verkocht door deze top50-dealers. Ford komt ook negen keer voor op de lijst, twee keer als multi-brand. Bijna de helft (47%) van alle verkopen nieuw van Ford verloopt via deze dealers. Volkswagen (45%) komt acht keer voor op de lijst, één keer als single brand.