De Skoda-importeur stapt over naar het Amsterdamse reclamebureau Selmore. Dat won vorig week een bureaucompetitie, waaraan naast Cygnus X-3 ook Cayenne zelf deelnam. ‘De combinatie van ervaring, aanpak, ideeën en klik met het team deden Pon Mobiel voor Selmore kiezen', aldus Selmore. Het bureau bedacht een nieuwe merkthematiek die aansluit op de volgende stap die het Skoda-merk wil gaan maken in Nederland. Begin 2006 komt de nieuwe campagne (ook tv-reclame) naar buiten. De sinds dit jaar gehanteerde slogan ‘Simply Clever’ blijft. Voor actiereclame blijft Pon Mobiel bij Downtown, bureau dat sinds begin 2005 voor Skoda werkt. De importeur, die vrij is in zijn keuze voor een reclamebureau, zat sinds twee jaar bij Cayenne, dat internationaal voor Skoda werkt. Daarvoor was Grey Communications gedurende tien jaar het bureau van Skoda, internationaal en in Nederland. Selmore is geheel onafhankelijk en Nederlands. Het werd vorig jaar opgericht door vijf ervaren reclamemannen die talloze reclameprijzen hebben gewonnen met werk voor bijvoorbeeld Volkswagen, Mercedes en Nissan, maar ook voor Centraal Beheer, Delta Lloyd, Heineken, Holland Casino, Lotto, McDonald’s, Telfort. Meer hierover in AM nummer 15.