Het magazine wordt gemaakt in samenwerking met Readershouse/Hearst. Eileen Magazine wordt volgens een bericht in reclame-, marketing- en mediavakblad Adformatie het eerste Nederlandse magazine dat zich volledig richt op het ‘onderwegmoment’. Automobilisten kunnen vanaf begin december kennismaken met de 52 pagina’s tellende nieuwe glossy. Het magazine wordt voor het grootste gedeelte ‘onderweg’ uitgedeeld door het Eileen promotieteam. Zoals bij HotSpots van KPN, parkeerplaatsen en benzinestations. De eerste oplage telt 50.000 exemplaren, waarvan 20.000 stuks exclusief worden verspreid via automagazine Carros. ‘Eileen Magazine is naast de telefonische assistente en de site de volgende stap in onze multimediastrategie. Er zijn al heel veel autobladen, gericht op de nieuwste modellen en het aantal pk’s, maar er is nog geen mooi magazine dat volledig inspeelt op het onderwegmoment’, zegt YPCA’s directeur Lars Schotanus in Adformatie. Eileen is een 'eigen' telefoniste die met name de mobiele beller persoonlijk kan ondersteunen bij de organisatie van zijn dagelijkse werk en leven. Het concept wordt ondersteund door onder meer Rabobank, KPN, TNO, Oranjewoud en ANP.