Audi Channel zal 24 uur per dag in de lucht zijn, zeven dagen in de week. Het mikt op de grote massa van Britse auto-eigenaren en -liefhebbers. Overdag komt er productgerelateerde ‘infotainment’ en ’s avonds en in de weekenden meer algemene ‘entertainment-driven’ informatie. Het tv-kanaal is vooralsnog te ontvangen in 7,5 miljoen Britse huiskamers maar dat worden er de komende maanden meer. Het opzetten van het station heeft twee miljoen pond gekost en Audi heeft zichzelf voorgenomen jaarlijks tussen één en twee miljoen pond te investeren in het operationeel houden ervan. Dat bedrag komt overeen met de kosten van de website Audi UK. VW-dochter Audi vreest de versnippering in de media en is bang daardoor de consument nog onvoldoende te kunnen bereiken. “We nemen ons lot in eigen hand”, zegt marketing manager Gary Savage in de zakenkrant Financial Times. Volgens het Britse reclamebureau van Audi biedt de zender de kans klanten voor het merk te winnen, ook al levert het niet direct verkopen op. De zender zal niet worden beoordeeld op kijkcijfers of verkoopcijfers van Audi maar op de effectiviteit die hij heeft op de perceptie van de consument van het merk Audi.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding