Met de virtuele winkel wordt volgens Lasaulec voldaan aan de vraag uit de markt om via internet te kunnen bestellen. Bij de ontwikkeling is ‘gebruiksgemak’ het sleutelwoord geweest. Bijzondere functionaliteiten zijn de zoekmogelijkheden op kenteken en autobanden. Inzicht in de orderhistorie zorgt dat recente bestellingen makkelijk herplaatst kunnen worden. Van vele producten wordt extra informatie gegeven door middel van fotomateriaal en een korte toelichting met de specificaties. Manager Marketing Patrick Giese van Lasaulec verwacht dat de klanten stapsgewijs zullen overstappen naar het online bestellen van de producten. Lasaulec concentreert zich in eerste instantie op een gecontroleerde uitrol van het systeem, waarbij de verkooporganisatie de klant persoonlijk benadert. Door middel van een online loyaliteitsprogramma worden de zakelijke relaties beloond voor het bestellen via de webshop. Hoewel het na één week nog te vroeg is voor een definitieve conclusie, blijkt volgens Giese tot nu toe dat het initiatief “ontzettend is aangeslagen.” Overigens staat de introductie van de webshop niet op zich, want Lasaule lanceert gelijktijdig de geheel vernieuwde website.