In mindere mate draait het om argumenten als professionaliteit, uitstraling en geografische ligging. Verder gaat de koper volgens Polk niet over één nacht ijs: veelal worden meerdere merkdealers in de regio bezocht, waarna oriëntatie op het internet plaatsvindt. Het bureau bevestigt daarmee uitkomsten die ook andere onderzoeken al aan het licht brachten. Polk schreef 4750 personen aan uit een database van 25 duizend kopers van gebruikte auto’s. Ruim 75 procent van de respondenten zegt met zijn voertuig terug te zijn geweest voor garantiewerkzaamheden; meer dan de helft geeft aan binnen het verkoop- of servicenetwerk van het desbetreffende merk te blijven. Het overgrote deel verwacht nog drie tot vier jaar met de aangeschafte occasion te blijven rijden en legt jaarlijks tussen de tien- en twintigduizend (veelal privé-)kilometers af. Meer dan tachtig procent van de respondenten acht de kans groot dat ze de herhalingsaankoop bij het zelfde bedrijf zullen doen. Hoewel het onderzoek aansluit bij reeds bekende informatie over klantgedrag meent Polk dat gebruikte-autoprogramma’s en labels prominenter ingezet moeten worden om de klant aan zich te binden.