In de afgelopen weken brachten zo’n 7,5 duizend Belgen hun stem uit. Dat konden ze doen in diverse categorieën. De meeste overall stemmen gingen naar de Mini One, die in zijn eigen categorie – ‘stadswagens ‘ – de Peugeot 1007 en de Smart Fortwo Coupé voorbleef. Volgens de redactie van de website is het goud voor de Mini One niet echt verrassend, “gezien het hoge gaygehalte en het hippe imago.” Van een officiële prijs is overigens geen sprake: het initiatief is vooral ludiek bedoeld. Tegelijk wil de redactie er een signaal mee afgeven naar de Belgische advertentiemarkt. In de homomedia bij onze zuiderburen ontbreekt reclame voor auto’s zo goed als geheel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS en Belgische buurlanden. Zelf zegt gaybelgium.be dat het in zijn vijfjarig bestaan slechts twee bannercampagnes van autofabrikanten heeft mogen verwelkomen. Uitgesplitst naar de beschikbare autocategorieën is de voorkeur van de Belgische homo als volgt: Middenklasser: 1: BMW 3-serie 2: Alfa Romeo 159 3: Saab 9-3 Limousine 1: Bentley Continental Flying Spur 2: Audi A8 3: BMW 7 Sportwagen 1: Aston Martin DB9 2: Porsche 911 Carrera 3: Lamborghini Gallardo Cabrio 1: Mercedes SLK 2: Mini Cabrio 3: Saab 9-3 Cabrio 4×4 1: Porsche Cayenne 2: Lexus RX 3: Mercedes ML

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding