Ook alle extra kosten voor de berijders die volgens CEO Van Soest rond de duizend euro liggen neemt Kroymans voor zijn rekening. “Wij garanderen ook de leaserijders tijdens de loopduur van het contract de zelfde kosten als een vergelijkbare benzine-uitvoering. Via onze eigen leasemaatschappij AIM zullen we door middel van zeer aantrekkelijke leasetarieven flink op deze ontwikkeling inzetten.” Van Soest wil de politiek met deze actie dwingen om auto’s niet alleen maar meer te belasten, maar ook om ‘schone initiatieven’ daadwerkelijk op te pakken. “In Rotterdam gaan we in nauw overleg met de politiek binnenkort van start. In Zweden zijn 85 procent van de nieuwe Saab’s 9-5 met de Bio Power techniek uitgerust. Daar heeft de overheid het geweldig opgepakt.” Van Soest verwacht dat ook de Amerikaanse Cadillac in de toekomst uitgerust gaan worden met de ethanolmotor. Het is voor Kroymans geen strategische beslissing om blijvend in brandstoffen te gaan. “De politiek zal over de brug moeten komen. Een partij als Groen Links zou hier een issue van moeten maken. Maar dat geldt eigenlijk voor alle partijen die milieu in het vaandel hebben staan.”