Dat lijkt deze advertentie te zeggen, oppert Frederik Samuel op zijn reclameweblog (www.frederiksamuel.com). Het lijkt een leuke Land Rover-advertentie, zegt hij, maar hij vindt de namaak er te veel afdruipen. Toch zegt de nèt echte advertentie (let ook op het logo) veel over de off road-kwaliteiten van Land Rover. Maar dan: als de advertentie echt was, zouden veel Land Rover-rijders of aanstaande klanten zich beledigd voelen door de negatieve uitstraling van ’s wereld meest gezochte terrorist. Op Samuel’s bedenkingen meldt een lezer dat het een echte Land Rover-advertentie is, gemaakt door reclamebureau FCB. Dat kan best. Er worden tenslotte wel meer zogenaamde spoofs gemaakt door reclamebureaus voor het merk waar ze ook de ‘echte’ reclame voor maken (Volkswagen – filmpje met VW Polo van zelfmoordterroristen – en Ford hadden laatst ook zulke schandalen bij de hand). Het leidt tot veel publiciteit door het virale effect: internetters mailen dit soort ‘reclame’ veelvuldig door. Een andere lezer van Samuel’s weblogs meldt nog: het kan best een echte Land Rover-advertentie zijn. ‘Bedenk dat de doelgroep niet de zwaar christelijke huisvrouw in Woudenberg is.’