Auto Palace-de Binckhorst van Mazda in Nederland is deze week gestart met eigen televisieuitzendingen via het intranet van de importeur en zijn dealernetwerk. De uitzendingen zijn bedoeld voor de showrooms en de centrale receptie van alle Mazda-dealers in Nederland. Mazda is naar eigen zeggen het eerste automerk in Nederland dat op deze manier communiceert met zijn klanten. Vooralsnog worden de uitzendingen in Den Haag gemaakt, de vestigingsplaats van de Nederlandse importeur. Later dit jaar kunnen de deelnemende dealers ook hun eigen informatie en communicatie volgens de bestaande vormgeving toevoegen aan de uitzendingen in hun bedrijf. Op Mazda TV is een mix te zien van sales- en aftersales-communicatie, maar het medium biedt ook ruimte aan adverteerders. Diverse leveranciers hebben inmiddels interesse getoond om hun producten via Mazda TV onder de aandacht van de klant te brengen. Het televisienetwerk zorgt voor een ‘aangename verpozing’ bij een bezoek aan de Mazda-dealer en toont de klanten tijdens het verblijf interessante aanbiedingen op allerlei gebied. Het netwerk van Mazda TV wordt gefaseerd in Nederland uitgerold. Het zogenaamde ‘narrow casting network’ is in eigen beheer bij Auto Palace-de Binckhorst. De technologie en software komen van N-Store in Waddinxveen. De inhoud valt onder verantwoordelijkheid van de afdeling marketing van de Nederlandse Mazda-importeur. Deze maand zal het systeem bij de eerste dealers geïnstalleerd worden. De verwachting is dat in de loop van dit jaar Mazda TV bij de meeste Mazda-dealerbedrijven te zien zal zijn.