BMW zette het ijkpunt in het genre van de zogeheten branded entertainment. Dat is iets leuks waar een merk achter zit, dus. Ofwel een echte reclamefilm. BMW won elke denkbare reclameprijs met korte maar peperdure speelfilmpjes van beroemde regisseurs en met beroemde acteurs (The Hire genaamd). Volvo kwam daarna met soortgelijke speelfilms. Maar nu komt Pirelli met exact dezelfde truc. Reclamebureau Leo Burnett Italië en regisseur Antoine Foquà maakten een heel dure film met John Malkovich als priester en Naomi Campbell als duivelse verleidster. The Call speelt zich af in het Vaticaan, en gaat natuurlijk over de strijd tussen goed en kwaad. Hij duurt tien minuten. Priester John Malkovich wordt ’s nachts uit zijn bed gebeld (the call) en wordt in een Lancia Thesis naar een zaal gebracht om een opstandige sportauto te temmen. Die auto is tegelijk een duivel, gespeeld door een vervaarlijk loerende Naomi Campbell. Er komt veel vuur aan te pas, veel tekenen des kruizes en andere christelijke symboliek. Er zitten aandoenlijke momenten in de aardedonkere film, bijvoorbeeld waar wijwaterdruppels door ruitenwissers worden weggeveegd. Aan het slot komt de priester met vier Pirelli-banden aanzetten. Die laten zich als een brave retrievers naar de duivelse sportauto bewegen. Dan komt de slogan in beeld: ‘Power is nothing without control’. Pirelli gaat ook in print en op televisie reclame maken rond de internetfilm. Elk jaar volgt een nieuwe Pirellifilm. De films moeten volgens de bandenfabrikant uitgroeien tot cultobjecten. Naomi Campbell stond trouwens al drie keer in de Pirelli-kalender. Zie http://www.pirellifilm.com/thefilm/index.html .