Veel van de zelfgemaakte commercials, die meteen te zien zijn op de Tahoe-site, zijn namelijk tegen de autosoort Tahoe gericht. Dat is namelijk een SUV. Dus struikelen milieuactivisten over elkaar met Tahoe-filmpjes (makkelijk te maken met in te voegen delen film en teksten op de daarvoor bestemde wedstrijdsite) over broeikaseffect. Met teksten als ‘SUV’s koken de aarde’. En: ‘Global warming? Just turn up the A/C’ (‘U wilt de verwarming hoger? Zet de airco een graadje hoger’). Zie voorbeeld op: http://www.chevyapprentice.com/view.php?country=us&uniqueid=d8bd5130-1239-1029-98eb-0013724ff5a7 Tot nu toe heeft Chevrolet-moeder GM deze spots ongemoeid gelaten, waarschijnlijk uit angst voor negatieve publiciteit, aldus Communicatie Online. De weblog van Marketing Online (molblog) denkt dat de beslissing van GM om de kritische filmpjes te laten staan sympathie opwekt. Maar een bezoeker oppert dat wel degelijk censuur wordt toegepast. Daarvan is echter weinig te merken. Er is – haast uiteraard – ook een zelfgemaakte Tahoe-commercial waarin de Amerikaanse president Bush belachelijk wordt gemaakt. Zie hiervoor: http:// www.chevyapprentice.com/view.php?country=us&uniqueid=d8bd5130-1239-1029-98eb-0013724ff5a7 Andere websites die oproepen om nieuwe, kritische films te maken: http:// www.heavyonthechevy.crispynews.com/ en http:// www.youtube.com/watch?v=6PC6fnb-PQc&eurl =.