De 41-jarige Vugts (foto) beschikt over jarenlange ervaring en expertise met online marketing. Hij komt van TQ3 Travel Solutions, waar hij onder meer als Director Marketing en E-business actief was. Daarvoor heeft Vugts tien jaar bij KPN Telecom gewerkt in verschillende functies in de marketing en verkoop. Vugts wil zowel aan dealer- als aan consumentenzijde verbeteringen doorvoeren in AutoScout24 Nederland. Zo moet het voorraadbeheer eenvoudiger worden en de feedback over klantgedrag sneller en duidelijker zijn. Aan de gebruikerskant denkt Vugts onder meer aan de inzet van multimediale middelen, zoals SMS om klanten sneller te informeren over de beschikbaarheid van een bepaalde auto. Patrice van der Heiden (44) was in 2000 nauw betrokken bij de oprichting van AutoScout24, dat toen nog AutoOnline heette. In april 2002 werd Van der Heiden benoemd tot Algemeen Directeur. Met het moederbedrijf in Duitsland, AutoScout24 GmbH, verschilde hij sinds begin dit jaar van mening over het beleid. Dat moest wat hem betreft onafhankelijk zijn van de overige AutoScout24-landen. Behalve in Nederland en Duitsland is de occasionportal ook gevestigd in Spanje en Italië. In deze markten zijn maximaal één of twee online aanbieders actief. “In ons land heb je er vier (AutoTrack, AutoTrader en AutoTelegraaf zijn de andere drie, red.). Dat is dus een heel andere concurrentiepositie. Ik vind dat je in zo’n geval moet kunnen uitgaan van je eigen, lokale markt, niet van die in andere landen.” Van der Heiden werkt sinds 1984 in de autobranche, Hij was in dienst bij de auto-importeurs Seat en Hyundai en in 1992 mede-oprichter van Autodata Nederland.