De Britse premier Blair en minister-president Balkenende gaan Al Gore achterna met hun gezamenlijke voornemen om klimaatverandering hoog op de agenda van de EU te zetten. Het zijn dus vooral politici die initiatieven nemen in het pushen van de thema’s klimaatverandering en maatschappelijk of duurzaam ondernemen. Maar soms zijn het bedrijven, zoals alweer Toyota. Die loopt voorop met hybride auto’s als de Prius en de Lexussen en nu komt de Japanse gigant met een klimaatcampagne. Het thema: ‘aim: zero emissions.’ Een van de commercials gaat over regeneratie, herwinnen van energie dus. Elke beweging, elke stap, elke sprong levert energie op. Bij Toyota (en zijn reclamebureau) bedachten ze een dansvloer die al die energie opvangt en vervolgens omzet in licht en geluid. Zo wordt de discotheek een zichzelf in stand houdende centrale. Marketingblog Molblog van Tijdschrift voor Marketing is erg enthousiast over de campagne, de bijbehorende site en de filmpjes. Zie www.toyota.eu .