Het klikken op redactionele artikelen, zoals een impressie van de Bologna Autoshow en ‘babes’ levert pagina’s op met zoekresultaten in de vorm van beeld. Dit betekent dat het format van zoekresultaten simpelweg wordt toegepast op het redactionele gedeelte. Wel ‘gewoon’ redactioneel van opzet zijn onderdelen als Rijtesten en Dreamcars . Het redactionele gedeelte wordt gevuld met vertalingen van verslagen van andere Yahoo-autosites en met redactionele bijdragen in Nederland van onder meer Autowereld.com , een zelfstandige titel. "We kunnen natuurlijk goed gebruikmaken van het steeds grotere Yahoo-netwerk, vooral met internationale gebeurtenissen zoals autoshows", zegt Piet-Hein Kerkhof, directeur van Yahoo Nederland tegen Planet Multimedia. Yahoo begon al autosites in andere landen van Europa. Die zijn goed te vergelijken met de Nederlandse site, zoals die van Groot-Brittannië , van Frankrijk , van Duitsland , van Italië en Spanje . Zo blijken de meeste van deze sites al routeplanners te bieden, waarvan er ongetwijfeld ook een bij Yahoo Auto in Nederland zal komen. Door de internationale samenwerking kan de website naar eigen zeggen al zestigduizend professionele en duizenden amateurfoto’s en -video’s aanbieden. "We verwachten binnen één jaar tot de drie grootste autosites in Nederland te behoren", zegt Kerkhof. Dan telt hij vooral de handelsites zoals Autotrack, Autotrader en Autoscout die nu in Nederland de grootste sites voor autohandel zijn. Yahoo meet zich niet direct met de redactionele sites zoals Autoweek. Kerkhof: "Wij bieden redactie en listings samen. En dat is in Nederland nog een uniek concept."