Trekauto van het jaar 2007: VW Touran 1.4 TSI

Voor het eerst wint een auto met een motor onder 1,6 liter.

De Touran 1.4 TSI is uitgeroepen tot de Trekauto van het Jaar 2007. Nog niet eerder won een auto met een cilinderinhoud van 1,4 liter. De Volkswagen TSI dankt zijn trekkracht aan een compressor en een turbo. Een jury kiest de Trekauto van het Jaar uit klassenwinnaars. De 21 deelnemende auto’s zijn verdeeld over verschillende klassen. De eindzege in de A-klasse ( middenklassers) ging naar de Nissan Qashqai, in de B-klasse ( midi-mpv’s ) won de VW Touran 1.4 TSI en in de C-klasse ( kleine terreinauto’s) de Subaru Impreza 1.5R Plus. In de D-klasse ( dure kleine terreinauto’s) won de nieuwe Land Rover Freelander 2.2 TD4. De verkiezing ‘Trekauto van het Jaar’ heeft een rijdende en een niet-rijdende jury als basis. De auto’s worden beproefd op de testbaan van DAF in St.Oedenrode. In het testtraject zijn onder meer verschillende soorten wegdek opgenomen. Daar wordt het geluids- en veercomfort beoordeeld. Met name in de zogeheten Lane Change komt de stabiliteit aan het licht. In deze dubbele chicane moet de auto een steeds heftiger slingerende caravan de baas zien te blijven. Voor de beoordeling van de trekkracht maakt de jury onder andere gebruik van de verschillende hellingen. De niet-rijdende jury heeft louter aandacht voor de vakantievriendelijkheid van de auto’s. De Touran, die 1500 kilo mag trekken, volgt de Peugeot 306-1.6 op. Dat was ook al een benzineverise. Het verslag van de verkiezing is te lezen in het meinummer van de KCK.

Trekauto van het jaar 2007: VW Touran 1.4 TSI - Automobielmanagement.nl

Trekauto van het jaar 2007: VW Touran 1.4 TSI

Voor het eerst wint een auto met een motor onder 1,6 liter.

De Touran 1.4 TSI is uitgeroepen tot de Trekauto van het Jaar 2007. Nog niet eerder won een auto met een cilinderinhoud van 1,4 liter. De Volkswagen TSI dankt zijn trekkracht aan een compressor en een turbo. Een jury kiest de Trekauto van het Jaar uit klassenwinnaars. De 21 deelnemende auto’s zijn verdeeld over verschillende klassen. De eindzege in de A-klasse ( middenklassers) ging naar de Nissan Qashqai, in de B-klasse ( midi-mpv’s ) won de VW Touran 1.4 TSI en in de C-klasse ( kleine terreinauto’s) de Subaru Impreza 1.5R Plus. In de D-klasse ( dure kleine terreinauto’s) won de nieuwe Land Rover Freelander 2.2 TD4. De verkiezing ‘Trekauto van het Jaar’ heeft een rijdende en een niet-rijdende jury als basis. De auto’s worden beproefd op de testbaan van DAF in St.Oedenrode. In het testtraject zijn onder meer verschillende soorten wegdek opgenomen. Daar wordt het geluids- en veercomfort beoordeeld. Met name in de zogeheten Lane Change komt de stabiliteit aan het licht. In deze dubbele chicane moet de auto een steeds heftiger slingerende caravan de baas zien te blijven. Voor de beoordeling van de trekkracht maakt de jury onder andere gebruik van de verschillende hellingen. De niet-rijdende jury heeft louter aandacht voor de vakantievriendelijkheid van de auto’s. De Touran, die 1500 kilo mag trekken, volgt de Peugeot 306-1.6 op. Dat was ook al een benzineverise. Het verslag van de verkiezing is te lezen in het meinummer van de KCK.