Het bedrijf zegt hiermee het eerste autobedrijf in Nederland te zijn dat op deze interactieve wijze contact maakt met de klanten. Uit onderzoek van TNS Nipo blijkt dat 54 procent van alle Nederlanders actief gebruik maakt van weblogs. Maar op dit moment heeft maar tweeënhalf procent van de Europese bedrijven een eigen weblog. Met het lanceren van een eigen weblog wil Schilder de interactie met en tussen zijn klanten verder stimuleren en de website persoonlijker maken. Naast de eigen medewerkers heeft een aantal gastbloggers toegang tot de weblog. Ook de klanten zijn van harte welkom om mee te bloggen. Martin Schilder Groep (dealer van VW, VW Bedrijfswagens, Audi, Seat en Skoda) kiest er bewust voor om de weblog niet vanuit een specifiek automerk in te steken. Evert Overtoom, directeur aftersales: “Wij willen ons als Martin Schilder Groep profileren. Natuurlijk heeft een aantal artikelen betrekking op onze merken. De auteurs op de weblog, medewerkers van Martin Schilder, hebben hier immers meer affiniteit mee. Maar ook ontwikkelingen bij andere automerken delen wij met onze klanten.” De weblog is een verlengstuk van het online reserveringssysteem, waarvan Martin Schilder al geruime tijd gebruik maakt. Zowel de weblog als het reserveringssysteem werkt vanuit een centraal internetcommunicatieplatform. Zo wordt elk klantprofiel automatisch verrijkt met relevante informatie, interessegebieden en ‘netwerk-gedrag’. Deze techniek biedt Martin Schilder de mogelijkheid nieuwe klanten te werven en klanten voor ‘event driven communicatie’ volautomatisch te benaderen.