Met de Auto 2007 Innovatieprijs wil het autoblad aandacht geven aan de innovaties in de auto-industrie. Volvo Cars Nederland kreeg van een speciale vakjury een prijs voor de beste introductiecampagne voor de C30. De campagnes zijn beoordeeld op resultaat en innovatiekracht. De voltallige redactie van het blad heeft ruim driehonderd nieuwe auto’s onder de loep genomen. Daaruit kwam een negental prijswinnaars op evenzoveel relevante ontwikkelgebieden. Hoofdredacteur Tonie Broekhuijsen: “Lang niet elke door de marketingafdeling van de autofabrikanten geroemde verandering of verbetering is even praktisch of zinvol maar de meeste wel. En dát willen we met deze prijzen vooral aanmoedigen. Een andere reden om extra aandacht te geven aan de innovatieve kracht van de auto-industrie.” Op een negental deelgebieden heeft de Auto Week-redactie gezocht naar de meest innovatieve ontwikkeling. De prijswinnaars zijn: Comfort: Mercedes-Benz C-klasse Design: Fiat Bravo Ergonomie: BMW X5 Veiligheid: Lexus LS Milieu: Volkswagen Polo BlueMotion Functionaliteit: Opel Corsa Rijdynamiek: Ford Mondeo Ruimtegebruik: Dacia Logan MCV Value-for-money: Kia Cee’d Introductiecampagne: Volvo Cars Nederland Later dit jaar zal de zevende editie van het grootste automobilistenonderzoek van Nederland plaatsvinden: de Auto Week TevredenheidsTrofee.