Dagbladadvertentie maakt Alfa GT veertig procent bekender

De bekendheid van de Alfa GT in de doelgroep steeg met veertig procent na een eenmalige plaatsing van een advertentie in de kranten. Ook de intentie om de Alfa GT te gaan bekijken verdubbelde naar twintig procent.

Dat blijkt uit een reclamereactie-onderzoek en effectmetingen voor en na plaatsing, uitgevoerd door Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen. Commercial manager Thomas Pril van Alfa Romeo Nederland is er door de resultaten van het onderzoek van overtuigd dat dagbladen ook thematisch goed werken. De advertentie kwam voort uit een Cebuco-ADCN workshop voor jonge reclamemakers dit voorjaar. De opdracht was de nieuwe Alfa GT onder de aandacht van de doelgroep te brengen zodat de identiteit van de auto goed overkomt en de auto als nieuw onder de aandacht gebracht wordt. De Alfa Romeo-advertentie kwam vervolgens op 21 juni paginagroot in alle Nederlandse dagbladen. Uit het onderzoek en effectmetingen blijkt dat de advertentie vergeleken met andere automotive advertenties significant beter communiceert en dat de advertentie ook veel beter wordt gewaardeerd. Niet onbelangrijk is natuurlijk de vraag of Alfa GT zou worden overwogen als men binnen nu en drie maanden een nieuwe auto zou aanschaffen. Eén op de vijf antwoordt bevestigend – en dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van de dag voor plaatsing. Volgens Pril zijn de uitkomsten van het onderzoek "zonder meer overtuigend" en tonen ze aan dat "dagbladen voor ons ook thematisch goed werken. Bij een volgende thematische campagne van Alfa Romeo zullen we dagbladen zonder meer meenemen in onze overwegingen." Zie voor uitgebreide resultaten: http://www.cebuco.nl/cms/data/images/11/Presentatie Alfa_CebucoNet.pdf

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Dagbladadvertentie maakt Alfa GT veertig procent bekender - Automobielmanagement.nl

Dagbladadvertentie maakt Alfa GT veertig procent bekender

De bekendheid van de Alfa GT in de doelgroep steeg met veertig procent na een eenmalige plaatsing van een advertentie in de kranten. Ook de intentie om de Alfa GT te gaan bekijken verdubbelde naar twintig procent.

Dat blijkt uit een reclamereactie-onderzoek en effectmetingen voor en na plaatsing, uitgevoerd door Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen. Commercial manager Thomas Pril van Alfa Romeo Nederland is er door de resultaten van het onderzoek van overtuigd dat dagbladen ook thematisch goed werken. De advertentie kwam voort uit een Cebuco-ADCN workshop voor jonge reclamemakers dit voorjaar. De opdracht was de nieuwe Alfa GT onder de aandacht van de doelgroep te brengen zodat de identiteit van de auto goed overkomt en de auto als nieuw onder de aandacht gebracht wordt. De Alfa Romeo-advertentie kwam vervolgens op 21 juni paginagroot in alle Nederlandse dagbladen. Uit het onderzoek en effectmetingen blijkt dat de advertentie vergeleken met andere automotive advertenties significant beter communiceert en dat de advertentie ook veel beter wordt gewaardeerd. Niet onbelangrijk is natuurlijk de vraag of Alfa GT zou worden overwogen als men binnen nu en drie maanden een nieuwe auto zou aanschaffen. Eén op de vijf antwoordt bevestigend – en dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van de dag voor plaatsing. Volgens Pril zijn de uitkomsten van het onderzoek "zonder meer overtuigend" en tonen ze aan dat "dagbladen voor ons ook thematisch goed werken. Bij een volgende thematische campagne van Alfa Romeo zullen we dagbladen zonder meer meenemen in onze overwegingen." Zie voor uitgebreide resultaten: http://www.cebuco.nl/cms/data/images/11/Presentatie Alfa_CebucoNet.pdf

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding