Honderden klachten over Twingo-actie

Renault Nederland heeft zich in de voet geschoten met een dm-actie voor de Twingo. Die is verkeerd gevallen.

Een reclameactie van Renault, waarbij een ogenschijnlijk handgeschreven liefdesbrief is verstuurd aan dertigduizend vrouwen, heeft geleid tot honderden klachten, zo bericht het Algemeen Dagblad. Bij de importeur zijn vierhonderd boze brieven binnengekomen, bij de Reclame Code Commissie 25. De vrouwen kregen op hun huisadres een brief die begon met ‘hey lieffie’ en die zeer persoonlijk van toon was. Bij het raadselachtige schrijven zit een foto ‘gemaakt tijdens een vakantiereisje’. De enige aanwijzing is een postcode en een huisnummer op de achterkant van de witte envelop. "Van de 75 duizend Twingo-bezitters in Nederland heeft Reanult alleen de vrouwen aangeschreven. Het idee was dat de ene vriendin de andere schrijft, onder meer over haar auto maar vooral de aanhef ‘hey lieffie’ zou veel lezers op het verkeerde been hebben gezet. Sommigen zouden zelfs gezeur in hun relatie hebben gehad over deze brief. Plevier zegt in AD dat Renault niet goed over de actie heeft nagedacht. Er gaan dertigduizend persoonlijke excuusbrieven de deur uit. Of op die brieven het volledige adres van Renault staat of ook weer enkel een postcode en huisnummer, is niet bekend. De marketingblunder van Renault heeft overigens ook in Frankrijk de pers weten te halen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Honderden klachten over Twingo-actie - Automobielmanagement.nl

Honderden klachten over Twingo-actie

Renault Nederland heeft zich in de voet geschoten met een dm-actie voor de Twingo. Die is verkeerd gevallen.

Een reclameactie van Renault, waarbij een ogenschijnlijk handgeschreven liefdesbrief is verstuurd aan dertigduizend vrouwen, heeft geleid tot honderden klachten, zo bericht het Algemeen Dagblad. Bij de importeur zijn vierhonderd boze brieven binnengekomen, bij de Reclame Code Commissie 25. De vrouwen kregen op hun huisadres een brief die begon met ‘hey lieffie’ en die zeer persoonlijk van toon was. Bij het raadselachtige schrijven zit een foto ‘gemaakt tijdens een vakantiereisje’. De enige aanwijzing is een postcode en een huisnummer op de achterkant van de witte envelop. "Van de 75 duizend Twingo-bezitters in Nederland heeft Reanult alleen de vrouwen aangeschreven. Het idee was dat de ene vriendin de andere schrijft, onder meer over haar auto maar vooral de aanhef ‘hey lieffie’ zou veel lezers op het verkeerde been hebben gezet. Sommigen zouden zelfs gezeur in hun relatie hebben gehad over deze brief. Plevier zegt in AD dat Renault niet goed over de actie heeft nagedacht. Er gaan dertigduizend persoonlijke excuusbrieven de deur uit. Of op die brieven het volledige adres van Renault staat of ook weer enkel een postcode en huisnummer, is niet bekend. De marketingblunder van Renault heeft overigens ook in Frankrijk de pers weten te halen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding