De bank-verzekeraar, die in meer dan vijftig landen actief is, is daarom tevreden over het eerste jaar als titelsponsor ofwel hoofdsponsor van Renault in de Formule 1. Voor ING is vergroting van de naamsbekendheid het voornaamste doel van zijn Formule 1-sponsorschap. ING wil al zijn verschillende activiteiten in de wereld onder één ING-merknaam samenbrengen. F1 wordt gezien als een uitstekende mogelijkheid om een publiek, dat wellicht wel op lokaal niveau bekend is met de namen van de verschillende ING- onderdelen, vertrouwd te maken met het wereldwijde ING-merk.Een onderzoek onder zestienduizend ondervraagden toont volgens de bank daarnaast een toename van de bereidheid om in de komende twaalf maanden zaken te doen met ING. Volgens ander onderzoek is ING de op één na zichtbaarste F1-sponsor, gemeten in seconden dat het logo van de bank tijdens de races op televisie in beeld was. Dit bedroeg in totaal 14.264 seconden, ofwel dik 237 minuten en dat is krap vier uur. ING flankeert zijn Formule 1-sponsoring met een wereldwijde reclamecampagne. Omgekeerd toont de Renault Groep in haar wereldwijde reclamecampagnes het beeldmerk van ING Renault F1 team, compleet met het ING-logo. Van maart tot oktober zijn er op vier continenten zeventien Grand Prix-races. En dan is er ook nog de opbouw naar de races toe in het voorseizoen. Met elk jaar 850 miljoen toeschouwers wereldwijd is Formule 1 de grootste publiekstrekker op het gebied van sport op televisie.