Dat vindt maar liefst 37 procent van de deelnemers die in november meededen aan een poll op de homepage van AutoTrack.nl. Ongeveer net zo veel bezoekers zeggen een combinatie van zowel korting als het direct over de auto te kunnen beschikken doorslaggevend te vinden voor aankoop via internet. Maar negen procent ziet het direct over de auto te kunnen beschikken als het belangrijkste voordeel. Op AutoTrack.nl kan men sinds januari 2006 direct zoeken in het aanbod van nieuwe auto's die bij officiële merkdealers op voorraad staan en snel leverbaar zijn. Deze auto's, op dit moment 8.324 nieuwe, zijn vaak met korting te koop. Het onderdeel Nieuwe Auto's is ontwikkeld in samenwerking met Bovag- afdeling NDA. De uitslag van de poll toont volgens Autotrack.nl aan dat de opzet van dit onderdeel aansluit op de behoefte van de consument. Ruim twaalfhonderd merkdealers hebben een abonnement Nieuwe Auto's en onderschrijven hiermee het belang van de zoektocht op internet op het gebied van nieuwe auto's. Op AutoTrack.nl, in 2000 gelanceerd, staan daarnaast 216 duizend occasions, volgens AutoTrack.nl zelf is dat het grootste aanbod van het land.