ECSA organiseert seminar op Garagevak Totaal

Tijdens Garagevak Totaal (Den Bosch, 9 t/m 11 januari) organiseert de European Car Specialist Association een seminar over de ondernemingskansen voor merkgespecialiseerde autobedrijven en erkende reparateurs.

De voorlopige titel van het ECSA-seminar luidt: Is ondernemen in een vrije markt beter dan ondernemen met obstakels? In 2010 wordt nieuwe regelgeving verwacht op het gebied van concurrentie. Neelie Kroes, Eurocommissaris voor Concurrentie, heeft volgens de ECSA signalen afgegeven dat zij de autobranche geen uitzonderingspositie meer zal verlenen. Dat is een trendbreuk ten opzichte van de Block Exemption Regulation (BER), die de autobranche meer beperkingen toekende dan de vrije markt. Als er een nieuwe BER komt, mogelijk vanaf 2010, zal dat weliswaar leiden tot minder beklemming maar daarmee is er nog steeds geen vrije markt, vindt de ECSA. Sinds de Monti-regeling van kracht werd (2002) zijn veel zaken op het gebied van concurrentie goed geregeld, “maar de mogelijkheden om te concurreren met nieuwe auto’s worden met name in Nederland heftig gefrustreerd”, aldus de ECSA. Fiscale regels, in combinatie met eisen van de meeste auto-importeurs aan hun contractanten, zouden juist leiden tot minder concurrentiemogelijkheden voor bedrijven in het onafhankelijke kanaal. Alle reden dus voor een seminar, vindt de ECSA. Meer informatie daarover is te vinden op www.ecsa.nl of via 046-4588622.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

ECSA organiseert seminar op Garagevak Totaal - Automobielmanagement.nl

ECSA organiseert seminar op Garagevak Totaal

Tijdens Garagevak Totaal (Den Bosch, 9 t/m 11 januari) organiseert de European Car Specialist Association een seminar over de ondernemingskansen voor merkgespecialiseerde autobedrijven en erkende reparateurs.

De voorlopige titel van het ECSA-seminar luidt: Is ondernemen in een vrije markt beter dan ondernemen met obstakels? In 2010 wordt nieuwe regelgeving verwacht op het gebied van concurrentie. Neelie Kroes, Eurocommissaris voor Concurrentie, heeft volgens de ECSA signalen afgegeven dat zij de autobranche geen uitzonderingspositie meer zal verlenen. Dat is een trendbreuk ten opzichte van de Block Exemption Regulation (BER), die de autobranche meer beperkingen toekende dan de vrije markt. Als er een nieuwe BER komt, mogelijk vanaf 2010, zal dat weliswaar leiden tot minder beklemming maar daarmee is er nog steeds geen vrije markt, vindt de ECSA. Sinds de Monti-regeling van kracht werd (2002) zijn veel zaken op het gebied van concurrentie goed geregeld, “maar de mogelijkheden om te concurreren met nieuwe auto’s worden met name in Nederland heftig gefrustreerd”, aldus de ECSA. Fiscale regels, in combinatie met eisen van de meeste auto-importeurs aan hun contractanten, zouden juist leiden tot minder concurrentiemogelijkheden voor bedrijven in het onafhankelijke kanaal. Alle reden dus voor een seminar, vindt de ECSA. Meer informatie daarover is te vinden op www.ecsa.nl of via 046-4588622.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding