Veel meer autoreclame op tv

2007 Is een goed jaar geweest voor televisiereclame. Vooral automerken adverteren weer heel veel op de buis. De autobranche is de sterkste stijger in tv-bestedingen.

De bestedingen zijn met 6,8 procent toegenomen tot een totaal van 851 miljoen euro, een groei van 54 miljoen euro. Dit is de grootste toename sinds het topjaar 2000. Deze cijfers heeft Spot, Stichting Promotie Televisiereclame, vandaag (30 januari) naar buiten gebracht in het Financieel Jaarverslag Televisiereclame 2007. Spot is de koepelorganisatie van de Nederlandse televisiebedrijven. De automobielbranche laat de sterkste stijging in bestedingen zien, direct gevolgd door de energiebedrijven en cosmetica. Een structurele daling is te zien bij zorgverzekeraars (in 2006 zeer actief in verband met de nieuwe wetgeving). De sterke stijging in 2007 is mede opvallend, meldt Spot tevreden, omdat enkele jaren geleden werd verondersteld dat televisiereclame op zijn top zou zitten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Veel meer autoreclame op tv - Automobielmanagement.nl

Veel meer autoreclame op tv

2007 Is een goed jaar geweest voor televisiereclame. Vooral automerken adverteren weer heel veel op de buis. De autobranche is de sterkste stijger in tv-bestedingen.

De bestedingen zijn met 6,8 procent toegenomen tot een totaal van 851 miljoen euro, een groei van 54 miljoen euro. Dit is de grootste toename sinds het topjaar 2000. Deze cijfers heeft Spot, Stichting Promotie Televisiereclame, vandaag (30 januari) naar buiten gebracht in het Financieel Jaarverslag Televisiereclame 2007. Spot is de koepelorganisatie van de Nederlandse televisiebedrijven. De automobielbranche laat de sterkste stijging in bestedingen zien, direct gevolgd door de energiebedrijven en cosmetica. Een structurele daling is te zien bij zorgverzekeraars (in 2006 zeer actief in verband met de nieuwe wetgeving). De sterke stijging in 2007 is mede opvallend, meldt Spot tevreden, omdat enkele jaren geleden werd verondersteld dat televisiereclame op zijn top zou zitten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding