De advertentie, bedacht door Pon’s reclamebureau DDB Amsterdam, is door een vakjury gekozen en wint dus Vakgoud. De terugroepactie van Volkswagen werd mede winnaar omdat de actie ook echt werd uitgevoerd, verklaarde de jury. Iedereen met een Volkswagen Golf uit 1974 met een defect aan het handschoenenkastje kon zich via de website van Volkswagen melden voor een gratis onderhoudsbeurt. De grappige recall-advertentie behoort gek genoeg niet tot de tien advertenties waar het publiek volgende week op mag stemmen voor de publieksprijs. Die prijs is het eigenlijke Dagbladgoud 2007. Van 11 t/m 15 februari worden de beste tien advertenties op hele pagina’s afgedrukt in de dagbladen. Stemmen kan vanaf vandaag (7 februari) al via www.dagbladgoud.nl . Op 28 februari wordt dan bekend wie de uiteindelijke winnaar is. De vele andere ingezonden autoadvertenties vielen af, zoals die van Opel, Alfa, Spyker, andere Volkswagen-uitingen en van AutoTrack en Autotrust.nl. De TomTom-advertentie met de drie Koningen die veel te vroeg arriveren bij een namelijk nog erg zichtbaar zwangere Maria (kop: ‘Nog eerder op je bestemming met TomTom’) behoort ook tot de tien genomineerden. De prijs is een initiatief van Cebuco, de lobbyclub van de gezamenlijke dagbladuitgevers. Meer over autoreclame in AM nummer 2 van 1 februari.