Opel Erkend Reparateurs kiezen dms van ITmotive

Het bestuur van de vereniging Opel Erkend Reparateurs (OSD) een project gestart met als doel het selecteren van een geschikt dms voor het overgrote deel van zijn leden.

Daar was al vaker door diverse leden naar gevraagd, geeft voorzitter Ab Ophoff aan. Sinds de invoering van de erkend reparateur ten opzichte van de oude servicedealer, is er op automatiseringsgebied veel veranderd voor deze groep autobedrijven. De basis van het erkendreparateurcontract is gelijk aan het aftersalesdeel van een hoofddealer. Daarmee is de basis voor meer informatievoorzieningen aan de erkend reparateur gelegd. Het systeem moest alle facetten van het autobedrijf herbergen maar wel flexibel in te richten zijn. Het systeem moest alle interfaces met Opel ondersteunen en ook de goedkeuring en erkenning van de importeur, GM Nederland, meedragen. En het systeem moest ook nog eens betaalbaar zijn. Daarnaast moet het dms bruikbaar zijn voor salesactiviteiten omdat de helft van de erkend reparateurs ook verkoopagent is. Na een grondig onderzoek onder veel in Nederland beschikbare dealermanagementsystemen heeft het bestuur I’Car DMS voorgedragen. Dat pakket wordt geleverd door ITmotive. Directeur Oscar Derksen van ITmotive geeft aan speciaal voor de OSD-dealers een OSD-masker te ontwikkelen. In deze basis wordt o.a. rekening gehouden met Opel specifieke zaken als; trackerpack, garantieclaims, recalls, Opel Assistance Plus en pakketprijzen. Na een eerste inventarisatieronde heeft meer dan zeventig procent van de leden de intentieverklaring ondertekend en daarmee aangegeven over te stappen op I’Car, zo meldt ITmotive. De Opel-importeur heeft toegezegd zijn ‘volledige ondersteuning’ aan het pakket I’Car te zullen verlenen.

Opel Erkend Reparateurs kiezen dms van ITmotive - Automobielmanagement.nl

Opel Erkend Reparateurs kiezen dms van ITmotive

Het bestuur van de vereniging Opel Erkend Reparateurs (OSD) een project gestart met als doel het selecteren van een geschikt dms voor het overgrote deel van zijn leden.

Daar was al vaker door diverse leden naar gevraagd, geeft voorzitter Ab Ophoff aan. Sinds de invoering van de erkend reparateur ten opzichte van de oude servicedealer, is er op automatiseringsgebied veel veranderd voor deze groep autobedrijven. De basis van het erkendreparateurcontract is gelijk aan het aftersalesdeel van een hoofddealer. Daarmee is de basis voor meer informatievoorzieningen aan de erkend reparateur gelegd. Het systeem moest alle facetten van het autobedrijf herbergen maar wel flexibel in te richten zijn. Het systeem moest alle interfaces met Opel ondersteunen en ook de goedkeuring en erkenning van de importeur, GM Nederland, meedragen. En het systeem moest ook nog eens betaalbaar zijn. Daarnaast moet het dms bruikbaar zijn voor salesactiviteiten omdat de helft van de erkend reparateurs ook verkoopagent is. Na een grondig onderzoek onder veel in Nederland beschikbare dealermanagementsystemen heeft het bestuur I’Car DMS voorgedragen. Dat pakket wordt geleverd door ITmotive. Directeur Oscar Derksen van ITmotive geeft aan speciaal voor de OSD-dealers een OSD-masker te ontwikkelen. In deze basis wordt o.a. rekening gehouden met Opel specifieke zaken als; trackerpack, garantieclaims, recalls, Opel Assistance Plus en pakketprijzen. Na een eerste inventarisatieronde heeft meer dan zeventig procent van de leden de intentieverklaring ondertekend en daarmee aangegeven over te stappen op I’Car, zo meldt ITmotive. De Opel-importeur heeft toegezegd zijn ‘volledige ondersteuning’ aan het pakket I’Car te zullen verlenen.