Hiermee worden binnenstadbezoekers verleid om een bezoek te brengen aan een van de deelnemende winkels in het nieuwe reclameconcept, dat ontwikkeld is door P1 Parking, de exploitant van de parkeergarage. Het mes snijdt volgens ED.nl aan twee kanten: bij een eventueel volgend bezoek aan de stad kan parkeren aan de Mathildelaan interessant zijn voor wie van reclames en aanbiedingen houdt. Automobilisten die de garage uitlopen, wordt eerst in een bluetooth- boodschap gevraagd of zij de virtuele kortingsbon überhaupt wel willen ontvangen. Wordt die vraag bevestigend beantwoord, dan volgt er een tweede bluetooth-berichtje, met daarin afgebeeld de kortingsbon of aanbieding. Volgens Patrick van Bruggen, woordvoerder van P1 Parking, gaat het om een proefproject. "Het loopt tot 30 juni. Na afloop gaan we het evalueren. Als het een succes is, en daar gaan we van uit, wordt het verder uitgerold in het land. We hebben voor Eindhoven gekozen, omdat de garage aan de Mathildelaan voor ons een van de belangrijkste is." Adverteren via bluetooth is volgens Van Bruggen een ‘compleet nieuw concept’. "Het wordt nog nergens toegepast, hoewel er hier en daar wel mee geëxperimenteerd is. Gsm’s zenden voortdurend signalen uit naar zendmasten. Dat signaal wordt opgepikt door een ontvanger in de garage, die vervolgens communiceert met die bewuste gsm. Het nummer blijft geheim en daarmee de privacy van de mensen gewaarborgd." Aan het systeem, P-marketing genoemd, doen de volgende winkels en merken mee: Selexyz Nederland; MediaMarkt; Belcompany; Toys ‘r Us, Pathé, de Heuvel Galerie en Coca Cola. Het grote voordeel van ‘parkeergaragemarketing’ is volgens Van Bruggen duidelijk: "Folders en reclamekrantjes gooi ik altijd direct weg. Mijn vrouw bladert ze soms door, maar doet er verder niets mee. Door dit systeem heb je je kortingsbonnen altijd bij je.