Dat meldde Marcel Hollaar, general manager sales & marketing van Subaru Benelux, bij de presentatie van de Legacy 2.0 op Nederlandse bodem. “De hits op onze site zijn verdrievoudigd. We zien dat mensen eerst de dieselvariant van de Legacy bekijken en vervolgens doorlinken naar de benzinevarianten en de andere modellen. Verder verwachten we vanzelfsprekend een verbreding van de doelgroep nu we een diesel beschikbaar hebben,” aldus Hollaar. Subaru zal de 150 pk sterke tweeliter boxerturbodiesel eerst toepassen in de Legacy en Outback. Ook de nieuwe Forester zal bij zijn marktintroductie in oktober/november beschikbaar zijn met de diesel terwijl de Impreza diesel rond de jaarwisseling wordt verwacht. Alle modellen krijgen dezelfde motor, maar het is nog niet bekend of door wijzigingen in het motormanagement er varianten met een verschillend vermogen geleverd zullen worden. Subaru verkoopt nu jaarlijks zo’n zeshonderd Legacy’s met benzinemotor en verwacht dat aan dat aantal 350 exemplaren zullen worden toegevoegd met dieselmotor. Van de Impreza worden er nu 750 exemplaren verkocht en daar zullen naar verwacht wordt zo’n 450 tot 500 diesels bij komen. Subaru geeft nog geen prognose over de toename van de Forester-verkoop na de komst van de diesel. Met de dieselmotor wil het merk voet aan de grond te krijgen in de zakelijke markt en is dan ook sinds 2006 bezig zijn dealerorganisatie voor te bereiden op de omgang met veeleisende leaserijders. De aftersales-medewerkers worden getraind op het gebied van communicatieve vaardigheden.