Allebei de prijzen zijn voor ludieke personeelswervingsactie via YouTube, bedacht door het Amsterdamse reclamebureau Doom & Dickson (ook bekend van de Amstel-campagne). Het filmpje van het Noord-Hollandse dealerconcern van Volkswagen-merken kreeg zilver in de categorie ‘Directe Communicatie’ en brons in ‘Small Budget’. In de wervingsvideo gaan twee goedlachse blonde meisjes met een gammele Volkswagen Golf langs verschillende garages. “We hoorden het ergens achterin, misschien dat het de uitlaat is want die zit daar toch?”. Dat soort teksten. Dommeblondjestekst, u kent het wel, maar ondertussen… De met camera’s geprepareerde auto mag bij tientallen garagebedrijven direct op de brug. En dat levert vermakelijke beelden op. Vervolgens staat op de onderkant van de auto de tekst: ‘Gezocht: Monteurs’, plus het www-adres van Martin Schilder. De Esprix is de vakprijs voor creatieve actiecampagnes, rechtstreeks gericht op consumenten/afnemers. Martin Schilder schaart zich met zijn prijzen tussen grote namen zoals Heineken, Bol.com, Radio 538, McDonald’s, MTV en Centraal Beheer Achmea. Dit is een fantastische beloning voor het ondernemerschap en lef van deze organisatie, meldt het weblog van Martin Schilder ( www.martinschilder.nl ). ‘Binnen een traditionele autobranche onderscheiden zij zich door early adaptor te zijn van web 2.0 initiatieven. Zo beschikte Martin Schilder als eerste garagebedrijf in Europa over een corporate weblog, bevinden zij zich actief in sociale netwerken en maken ze gebruik van online toepassingen om hun stakeholders te faciliteren. Een werkplaatsafspraak maken doe je als klant van Martin Schilder gewoon online wanneer het jou uitkomt.’ Het is te zien op: http://nl.youtube.com/watch?v=udymr_gd7ow&eurl=http://weblog.martinschilder.nl/default.asp?action=pagina&pagina=1635&taal=1

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding