Het premiummerk Infiniti waarvan het ‘instapmodel’ voor 54.150 euro klaar staat, richt zich naar eigen zeggen op de veeleisende klant. Het Japanse premiummerk dat schatplichtig is aan Nissan ziet in Nederland een goede voedingsbodem voor twee dealervestigingen. Op aantallen wil het merk zich (nog) niet vastleggen. A.i. directeur Pieter Gabriëls heeft voorlopig andere doelen. "Rijden in een Infiniti geeft onderscheid. Een topproduct met bijbehorende behandeling in een prachtig designpak. Bekendheid creëren en kwaliteit en service uitdragen zijn voor ons de belangerijkste doelstellingen de komende twee jaar."

Momenteel rijden er ongeveer driehonderd Infiniti’s in Nederland. Veruit de meeste Infiniti’s die momenteel in Nederland rijden is de crossover FX die door US Carcenter Pietersen in Rotterdam grijs naar Nederland zijn gehaald. Gabriëls: "Veel occasions, maar ook wel nieuwe die uiteraard voor de Amerikaanse markt waren bestemd. Het verschil met de Europese versies zit vooral in de afwerking. Aluminium is bij ons ook aluminium en hout is hout. Geen goedkope materialen in onze Europese modellen." AutoBinck is overigens wel op zoek naar de huidige Nederlandse Inifiniti-rijders. "We zien ze toch als klanten. En zeker gezien de totale package die wij ze kunnen bieden is het ook voor deze groep een aantrekkelijke propositie."

Voor directeur Hoogewoning van Pietersen geen reden om in paniek te raken of de import te staken. "Integendeel. We hebben een grote klantenkring, bieden goede service, we kunnen in prijs nog wel eens aantrekkelijker zijn en het merk krijgt op deze manier in ieder geval meer bekendheid."