Verder gaat Zomoto de verkoop van advertising verzorgen voor de websites autojunk.nl en ABHD.nl en het weblog Carwoman.nl. Hierdoor zegt Zomoto te veranderen in een online automotive netwerk met een maandelijks bereik van bijna twee miljoen bezoekers.

 

Het automotive internetbedrijf Zomoto is een initiatief van Marque Joosten (rechts) en Marijn Pijnenborg. Beiden waren eerder als directie zes jaar lang verantwoordelijk voor huizensite Funda. Zomoto heeft sinds een half jaar een vernieuwde website. Behalve dat die een groter aanbod van occasions biedt, kunnen bezoekers nu ook door middel van reviews en ratings de ervaringen en meningen van andere autobezitters ontdekken. Zomoto zegt momenteel driehonderdduizend bezoekers per maand te hebben en verwacht in december half miljoen bezoekers te realiseren. De gratis Zomotex waardebepaling voor de inschatting van de huidige dagwaarde van een auto, is inmiddels al meer dan één miljoen keer gebruikt, claimt Zomoto. Door de overname van de url auto.nl en de samenwerking met autoblog.nl gaat Zomoto het online zoeken naar occasions integreren met autonieuws. Bovendien wil Zomoto informatie over auto’s voor zowel mannen als vrouwen toegankelijk maken en de consument optimaal helpen bij de zoektocht naar een (nieuwe) auto. 

 

Zomoto heeft een minderheidsbelang genomen in Autoblog en hierdoor ook een belang in Vlamfilm, een productiebedrijf voor autogerelateerde video’s. "In een later stadium kan het belang van Zomoto nog worden uitgebreid. Dankzij de samenwerking met Zomoto kunnen we onze bezoekers beter bedienen. Voor actueel en leuk autonieuws kon men al op autoblog.nl terecht maar Autoblog.nl gaat nu ook veel meer praktische informatie over auto’s bieden. Bovendien zullen we samen met Zomoto-adverteerders nieuwe, creatieve oplossingen bieden en methodes ontwikkelen om advertising te integreren in video’s." Dat zegt Vincent van Twillert, de oprichter van autoblog.nl.  

 

In Nederland wordt via Google maandelijks bijna zeventien miljoen keer het woord ‘auto’ gezocht. De portal auto.nl biedt daardoor een enorm zoekvolume. Zomoto wil bezoekers met de portal een oplossing bieden om op internet sneller betere informatie over auto’s te vinden. Bezoekers kunnen met een ranking zelf aangeven welke autolinks zij het beste vinden. Op auto.nl zijn links opgenomen naar websites met informatie over tweedehands auto’s, automerken, nieuwe automodellen, financieringen, verzekeringen, onderhoud, onderdelen, accessoires en het laatste autonieuws.