Volgens Dick Gorris, Channel Manager Marktplaats.nl, komt de website met de toevoeging van tests tegemoet aan de informatiebehoefte van consumenten met betrekking tot occasions. Eerder dit jaar werd aan de advertenties al automatisch informatie gekoppeld over bijvoorbeeld het aantal vorige eigenaars, de onderhoudshistorie en APK-vervaldatum.

Vorige maand bleek uit onderzoek van onderzoeksbureau Trendbox dat de koper van een gebruikte auto zoekt naar zekerheden en voldoende achtergrondinformatie. Gorris vindt de deal met Autoweek "een logische vervolgstap. Uiteindelijk wil Marktplaats de consument alle informatie bieden die nodig is om op zo vertrouwd mogelijke wijze een auto te kopen en verkopen."

Momenteel staan bij Marktplaats.nl zo’n 150 duizend auto’s op de site. Dagelijks worden meer dan vijfduizend nieuwe advertenties geplaatst in de autorubriek. Per maand trekt de groep auto’s van Marktplaats meer dan 1,1 miljoen unieke bezoekers. Eind oktober voegde de website nieuwe functionaliteiten toe waarmee autobedrijven zich kunnen onderscheiden van consumenten. En Focwa-bedrijven kunnen sinds eind september een jaar lang hun diensten gratis aanbieden op Marktplaats.nl. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding