De autowereld kenmerkt zich door veranderingen van gewoonten en nieuwe benaderingswijzen tussen klanten en automerken. In deze context ‘vindt Citroën zichzelf opnieuw uit’, zo luidt althans het motto. Het hogere doel is om na het succes van de  Citroën C4 Picasso, marktleider in zijn mpv-segment, en de in de zakelijke markt succesvolle Citroën C5 het merk meer waarde te geven. Vanaf 5 februari legt Citroën de basis van een nieuw wereldwijd project: een nieuwe visuele identiteit (inclusief uitstraling van dealerbedrijven) en nieuwe productlijnen om beter te voldoen aan verwachtingen van nieuwe en bestaande klanten.
Er is een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en als bewijs voor de verandering van de merkidentiteit van Citroën is gekozen voor een nieuwe pay-off : Créative Technologie. Kortom : technologie gericht op comfort, rijplezier en veiligheid. Het overgaan naar de nieuwe huisstijl zal geleidelijk gaan voor wat betreft het gezicht naar buiten, de showroom en de werkplaats. Per bedrijf wordt bekeken wat de noodzakelijke aanpassingen zijn en op welke termijn het zal gebeuren. De gedachte achter de verandering is dat klanten ‘bij de eerste aanblik het onderscheid zien tussen showroom en werkplaats’. Vast staat dat binnen vijf jaar alle Citroën-bedrijven hun huisstijl moeten hebben aangepast.
Citroën heeft al eerder in zijn dealernetwerk een ambitieus kwaliteitsprogramma geïntroduceerd voor een optimale benadering van klanten. Doel is ieder contactmoment met de klant naar zijn/haar tevredenheid te laten verlopen. Citroën heeft de ambitie om tot de topdrie te behoren ten aanzien van klanttevredenheid. In Nederland zal Citroën werken aan een verdere ontwikkeling van het occasionprogramma, nu bekend als Eurocasion. Op termijn wat dat het label Citroën Select.
Citroën is in Nederland in het afgelopen jaar relatief succesvol geweest op de zakelijke markt, dankzij de C4 Picasso en de Citroën C5. Bovendien profiteert Citroën van de komst van een reeks nieuwe bedrijfswagens (Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper) waardoor de bestelwagenverkopen stegen met 24 procent. Citroën heeft de ambitie om zich nog beter als zakelijk partner te profileren, vanuit het nieuwe communicatielabel Citroën Business. De captive leasemaatschappij van PSA Finance zal zijn naam wijzigen in Citroën Financial Services.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding