Citroën is 90 jaar: andere looks voor dealer

Citroën schrijft op negentigjarige leeftijd een nieuwe pagina in zijn geschiedenis en presenteert in 34 landen zijn nieuwe ‘merkbeleving’. Het merk wil vooral ook een betere zakenpartner worden. Zo zal ook PSA Finance zijn naam wijzigen in Citroën Financial Services.

De autowereld kenmerkt zich door veranderingen van gewoonten en nieuwe benaderingswijzen tussen klanten en automerken. In deze context ‘vindt Citroën zichzelf opnieuw uit’, zo luidt althans het motto. Het hogere doel is om na het succes van de  Citroën C4 Picasso, marktleider in zijn mpv-segment, en de in de zakelijke markt succesvolle Citroën C5 het merk meer waarde te geven. Vanaf 5 februari legt Citroën de basis van een nieuw wereldwijd project: een nieuwe visuele identiteit (inclusief uitstraling van dealerbedrijven) en nieuwe productlijnen om beter te voldoen aan verwachtingen van nieuwe en bestaande klanten.
Er is een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en als bewijs voor de verandering van de merkidentiteit van Citroën is gekozen voor een nieuwe pay-off : Créative Technologie. Kortom : technologie gericht op comfort, rijplezier en veiligheid. Het overgaan naar de nieuwe huisstijl zal geleidelijk gaan voor wat betreft het gezicht naar buiten, de showroom en de werkplaats. Per bedrijf wordt bekeken wat de noodzakelijke aanpassingen zijn en op welke termijn het zal gebeuren. De gedachte achter de verandering is dat klanten ‘bij de eerste aanblik het onderscheid zien tussen showroom en werkplaats’. Vast staat dat binnen vijf jaar alle Citroën-bedrijven hun huisstijl moeten hebben aangepast.
Citroën heeft al eerder in zijn dealernetwerk een ambitieus kwaliteitsprogramma geïntroduceerd voor een optimale benadering van klanten. Doel is ieder contactmoment met de klant naar zijn/haar tevredenheid te laten verlopen. Citroën heeft de ambitie om tot de topdrie te behoren ten aanzien van klanttevredenheid. In Nederland zal Citroën werken aan een verdere ontwikkeling van het occasionprogramma, nu bekend als Eurocasion. Op termijn wat dat het label Citroën Select.
Citroën is in Nederland in het afgelopen jaar relatief succesvol geweest op de zakelijke markt, dankzij de C4 Picasso en de Citroën C5. Bovendien profiteert Citroën van de komst van een reeks nieuwe bedrijfswagens (Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper) waardoor de bestelwagenverkopen stegen met 24 procent. Citroën heeft de ambitie om zich nog beter als zakelijk partner te profileren, vanuit het nieuwe communicatielabel Citroën Business. De captive leasemaatschappij van PSA Finance zal zijn naam wijzigen in Citroën Financial Services.

Reacties

De Duitsers en Japanners kunnen nu achter hun oren krabben…… Als dit een paar jaar eerder was gebeurt, hadden de marktaandelen er heel anders uitgezien.

Geplaatst door: PP op

Op zich geen verkeerde insteek. Maar naar mijn idee is dit mosterd na de maaltijd. Hoe denk mee aan de eerste kopers van de succesvolle C4 en C5 uit te leggen dat het logo nu wijzigt. Daar naast zal er gesaneerd moeten worden in de regio Rotterdam zitten in een straal van 15 km 12 dealers. het is goed voor de onderlinge concurrentie maar op de lange termijn niet voor de klant.

Geplaatst door: Leo op

Goede aktie van Citroen om nu in deze tijd dit de dealers verplicht te gaan stellen.In iedergeval zullen er dealers zijn die de komende tijd de boel maar gaan dichtgooien (of alleen stoppen met dit merk).Er zijn gewoon weg geen EuroCentjes meer.

Geplaatst door: HH op
Citroën is 90 jaar: andere looks voor dealer - Automobielmanagement.nl

Citroën is 90 jaar: andere looks voor dealer

Citroën schrijft op negentigjarige leeftijd een nieuwe pagina in zijn geschiedenis en presenteert in 34 landen zijn nieuwe ‘merkbeleving’. Het merk wil vooral ook een betere zakenpartner worden. Zo zal ook PSA Finance zijn naam wijzigen in Citroën Financial Services.

De autowereld kenmerkt zich door veranderingen van gewoonten en nieuwe benaderingswijzen tussen klanten en automerken. In deze context ‘vindt Citroën zichzelf opnieuw uit’, zo luidt althans het motto. Het hogere doel is om na het succes van de  Citroën C4 Picasso, marktleider in zijn mpv-segment, en de in de zakelijke markt succesvolle Citroën C5 het merk meer waarde te geven. Vanaf 5 februari legt Citroën de basis van een nieuw wereldwijd project: een nieuwe visuele identiteit (inclusief uitstraling van dealerbedrijven) en nieuwe productlijnen om beter te voldoen aan verwachtingen van nieuwe en bestaande klanten.
Er is een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en als bewijs voor de verandering van de merkidentiteit van Citroën is gekozen voor een nieuwe pay-off : Créative Technologie. Kortom : technologie gericht op comfort, rijplezier en veiligheid. Het overgaan naar de nieuwe huisstijl zal geleidelijk gaan voor wat betreft het gezicht naar buiten, de showroom en de werkplaats. Per bedrijf wordt bekeken wat de noodzakelijke aanpassingen zijn en op welke termijn het zal gebeuren. De gedachte achter de verandering is dat klanten ‘bij de eerste aanblik het onderscheid zien tussen showroom en werkplaats’. Vast staat dat binnen vijf jaar alle Citroën-bedrijven hun huisstijl moeten hebben aangepast.
Citroën heeft al eerder in zijn dealernetwerk een ambitieus kwaliteitsprogramma geïntroduceerd voor een optimale benadering van klanten. Doel is ieder contactmoment met de klant naar zijn/haar tevredenheid te laten verlopen. Citroën heeft de ambitie om tot de topdrie te behoren ten aanzien van klanttevredenheid. In Nederland zal Citroën werken aan een verdere ontwikkeling van het occasionprogramma, nu bekend als Eurocasion. Op termijn wat dat het label Citroën Select.
Citroën is in Nederland in het afgelopen jaar relatief succesvol geweest op de zakelijke markt, dankzij de C4 Picasso en de Citroën C5. Bovendien profiteert Citroën van de komst van een reeks nieuwe bedrijfswagens (Nemo, Berlingo, Jumpy en Jumper) waardoor de bestelwagenverkopen stegen met 24 procent. Citroën heeft de ambitie om zich nog beter als zakelijk partner te profileren, vanuit het nieuwe communicatielabel Citroën Business. De captive leasemaatschappij van PSA Finance zal zijn naam wijzigen in Citroën Financial Services.

Reacties

De Duitsers en Japanners kunnen nu achter hun oren krabben…… Als dit een paar jaar eerder was gebeurt, hadden de marktaandelen er heel anders uitgezien.

Geplaatst door: PP op

Op zich geen verkeerde insteek. Maar naar mijn idee is dit mosterd na de maaltijd. Hoe denk mee aan de eerste kopers van de succesvolle C4 en C5 uit te leggen dat het logo nu wijzigt. Daar naast zal er gesaneerd moeten worden in de regio Rotterdam zitten in een straal van 15 km 12 dealers. het is goed voor de onderlinge concurrentie maar op de lange termijn niet voor de klant.

Geplaatst door: Leo op

Goede aktie van Citroen om nu in deze tijd dit de dealers verplicht te gaan stellen.In iedergeval zullen er dealers zijn die de komende tijd de boel maar gaan dichtgooien (of alleen stoppen met dit merk).Er zijn gewoon weg geen EuroCentjes meer.

Geplaatst door: HH op