GTO Magazine kampt al enige tijd met sterk verminderde opbrengsten uit de advertentiemarkt, zegt de uitgever. "De toenemende concurrentie en de slechte vooruitzichten in de automotive markt hebben ons doen besluiten om het blad op te heffen", zegt uitgever Eric Ariëns van SMM in een persbericht. "Op de lezersmarkt deed GTO het altijd goed maar de advertentiemarkt bleef achter." Volgens een welingevoerde bron werd bij Sanoma altijd al van jaar tot jaar bekeken of GTO Magazine kon doorgaan, vanwege dezelfde problemen. Het opheffen van GTO Magazine betekent dat voor 2,5 fte’s de functie vervalt. Zij vallen binnen het sociaal plan, aldus SMM.
Sanoma Men’s Magazines richt zich met zijn automotive activiteiten nu vooral op verdere versterking van zijn online-positie. Ariëns: "In print hebben we met Autoweek al negentien jaar een marktleiderspositie. AutoWeek heeft een wekelijkse oplage van 110 duizend exemplaren en bereikt meer dan achthonderdduizend lezers per week. Online zijn we in de automotive markt koploper met onze websites www.autoweek.nl en  en www.autotrader.nl ."

Samen zouden deze sites meer dan anderhalf miljoen unieke bezoekers per maand trekken, zegt Ariëns. "Om blijvend voorop te lopen, moeten we verder investeren in onze online-activiteiten. De ontwikkelingen op internet gaan razend snel. En daar ligt de toekomst."
GTO werd tijdens de AutoRAI van 2003 geïntroduceerd als kwartaalblad. Vanwege de succesvolle introductie werd in 2004 besloten het blad tweemaandelijks uit te geven. Het tijdschrift heeft meer dan tienduizend abonnees. De betaalde kernoplage HOI van het derde kwartaal 2008 was 29.188 exemplaren. Er zijn in totaal 35 nummers verschenen. Het aprilnummer, nummer 36, wordt de laatste.