Volgens Peter Schwarzenbauer, lid van de raad van bestuur van Audi AG en verantwoordelijk voor verkoop en marketing, is dit succes vooral te danken aan het jonge modelprogramma van het merk. In 2008 bracht Audi twaalf nieuwe modellen uit. "We zetten dit productoffensief onveranderd voort", zegt Schwarzenbauer. In het eerste halfjaar van 2009 staan zes nieuwe Audi-modellen op stapel. Schwarzenbauer: "In 2015 willen we voor onze klanten veertig modellen in het programma hebben."

Via een representatieve enquête deed het marktonderzoeksinstituut Simpson Carpenter onderzoek naar de droomauto’s van Duitsers. Het resultaat: Audi is in Duitsland het meest geliefde automerk geworden. Net zo positief oordeelde het vakblad Auto Motor und Sport over Audi: honderdduizend lezers kozen de modellen Audi A4, Audi A6 Allroad en de nieuwe Audi Q5 tot de beste auto’s van 2009.
In Nederland claimt Audi sinds 2005 marktleider in het premiumsegement te zijn. Het afgelopen jaar bedroeg het marktaandeel van Audi 3,4 procent, in januari van dit jaar verstevigde Audi zijn positie als koploper in het premiumsegment met een marktaandeel van 4,9 procent. Dat Audi in Nederland een sterk imago heeft, blijkt uit de recente enquête onder drieduizend personen door de website http://www.coolbrands.org. Audi werd daarbij gekozen als "coolste" automerk in Nederland.