In deze categorie zijn slechts vier andere advertenties geselecteerd, voor Ikea, Praxis, Dirk van den Broek en Ziggo. Vorig jaar won Volkswagen/Pon de Vakgoud-prijs met de speelse recall- advertentie voor de VW Golf 1 uit 1974 (defect handschoenenkastje).
De moederdagadvertentie is gemaakt door Pon’s vaste reclamebureau DDB Amsterdam.

De advertentie is echter niet uitgekozen voor de tien beste krantenadvertenties die de publieksprijs kunnen winnen. Vanaf maandag 2 maart mag het publiek stemmen voor die publieksprijs op www.dagbladgoud.nl . Daar zijn alle tien advertenties te zien. Er staat geen enkele auto- advertentie tussen.
De prijs is een initiatief van Cebuco, de lobbyclub van de gezamenlijke dagbladuitgevers.

Voor Vakgoud beslist een vakjury met Léon Bouwman (Adformatie, voorzitter), Dylan de Backer (DDB Amsterdam), Marcel Hartog (Publicis), Maureen Snertring (Sony Ericsson), Sander Fauth (KPN), Nico Hilhorst (M2Media & More) en Tom Tempelman (NRp Dagbladen/ voorzitter Cebuco-bestuur). De winnaars worden bekendgemaakt op 23 maart in het CoBrA Museum in Amstelveen.