Hij is een van de drie genomineerden. De andere twee zijn Michel Schaeffer, marketing director van bol.com, en Jan Willem Sieburgh, zakelijk directeur van het Rijksmuseum Amsterdam. De titel is voor de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. Bovendien moet de marketeer een voorbeeld voor andere marketeers zijn.
De prijs is een initiatief van Nima, PIM en het Tijdschrift voor Marketing. De jury bestaat uit: Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en vice president marketing & format voor Ahold Tsjechië ), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004, oprichter van Alex en nu directeur bij DSB Bank), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en voormalig ceo van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en marketing directeur ING), Herwin van den Berg (winnaar van de prijs in 2007 en marketing directeur Heineken Nederland), René Repko (winnaar van de prijs in 2008 en marketing directeur Hema), Monica van der Meeren (USG Capacity), Hans Molenaar (voorzitter Platform Innovatie in Marketing), Muriel Arts (voorzitter Nima), en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).
De Marketeer of the Year-prijs wordt ondersteund door USG Capacity.