Volgens hoofdredacteur Harm Jan Buruma gaat het daarbij om wijken in een bepaalde straal rond de ANWB-winkels waar gezinnen met kinderen in de leeftijd tot 12 jaar wonen en in het bezit zijn van een auto en die daarmee ook op vakantie gaan. "Er zijn bestanden van TNT Post en ANWB-leden en als je die op elkaar legt, krijg je een aardig beeld," aldus Buruma.
"De blauwe bakken bij de benzinestations en supermarkten gaan verdwijnen maar de krant kan wel in de ANWB-winkels worden gehaald. We kunnen in deze tijd alleen niet huis-aan-huis verspreiden en ook nog kiezen voor het dure huidige kanalen."
Vorig jaar is de krant twee keer in een oplage van bijna een miljoen per post gedistribueerd. Buruma: "De respons van zowel lezers als adverteerders daarop was erg goed. We kregen veel positieve reacties van lezers en onze bekendheid is gegroeid. Bovendien waren adverteerders zeer positief over acties in onze krant en sommige winkels hadden vijftien procent meer omzet." Een van die acties was een aanbieding van T-Mobile met een extreem goedkoop maandabonnement. "Wij waren van plan dit jaar vaker met een verhoogde oplage te komen, maar toen vanaf half januari de advertenties sterk terugliepen hebben we gedacht: hoe gaan we slim om met deze recessie. Het huis-aan-huis plan op maandbasis in een dikkere vorm was de oplossing en we zien nu al dat er een behoorlijk grote belangstelling is van adverteerders voor het eerste nummer-nieuwe-stijl."
Buruma zegt verder thematisch te gaan werken, op basis van de vorig jaar uitgebrachte themanummers, en hij zal in hogere mate de lezer betrekken bij de inhoud. Het laatste nummer als weekkrant verschijnt vandaag (26 maart) en  heeft als thema AutoRAI. Het eerste maandnummer van anwbAuto verschijnt op donderdag 7 mei.
De redacties van anwbAuto en Autokampioen worden samengevoegd maar dat zou geen gevolgen hebben voor de mensen in loondienst.