Script organisatie AutoRAI: ook in 2011 een beurs

Editie 2009 is nog niet begonnen, maar toch staat nu al vast dat de AutoRAI ook in 2011 wordt gehouden.

Dat leert tenminste een script van de organisatie, waarin staat hoe medewerkers om moeten gaan met persvragen over tegenvallende bezoekersaantallen. Een van de op voorhand geformuleerde vragen luidt: ‘Is dit de laatste AutoRAI ooit?’. Het scriptantwoord: ‘Zeker niet, in het voorjaar van 2011 vindt de volgende AutoRAI plaats’.

Morgen, dinsdag 31 maart, is de persdag van de vernieuwde, in segmenten verdeelde, AutoRAI. Vanaf woensdag 1 april staan de deuren open voor het publiek. Deelnemers en organisatie hopen uiteraard op een succesvol evenement, met veel toeloop. Maar als gevolg van de economische crisis zou de publieke belangstelling ook wel eens kunnen tegenvallen. In de aanloop naar de beurs haakten dertien automerken af, en moest er een alternatief plan komen om de AutoRAI te redden.

Mochten de bezoekerscijfers tegenvallen, dan is – blijkens het script – nu al duidelijk waar dat aan ligt: ‘De huidige economische crisis en met name de situatie in de autobranche leiden tot lagere bezoekersaantallen, dat zien we ook bij buitenlandse autoshows.’ En op de vraag ‘was het niet beter om AutoRAI 2009 te annuleren?’ zal het antwoord zijn: ‘Nee, zeker niet! Het is de tweejaarlijkse ontmoetingsplek waarop veel autoliefhebbers afkomen. Er zijn dan weliswaar minder bezoekers, het is nog altijd de drukst bezochte consumentenbeurs in Nederland.’

Reacties

Briljant! De afdeling communicatie van de (auto)RAI doet tenminste wel haar werk…

Ongeacht het resultaat van de AutoRAI; ‘pitbull’ Molenschot heeft er alles aan gedaan om het tot een succes te maken. Chapeau!

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op

Sterk gecensureerde versie inmiddels; jammer.

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op

Toch naar de Auto RAI gegaan.
Men wilde wat nieuws proberen. De merken verdelen over categorien. Kan je dus alle auto’s van 1 merk lopen zoeken over de verschillende categorien. Lekker handig. Dus niet.
Als ik naar een bepaald merk wil kijken, dan wil ik al die auto’s op 1 stand zien met alle folders, “hospitality-rooms”, gastvrouwen/heren, etc. op diezelfde plek.
Als je echt aan het nadenken bent over een ruimere auto, b.v. een station, en vervolgens deze weer eens wil vergelijken met de MPV van hetzelfde merk, en ook nog de SUV nader wil vergelijken, dan doe je dat allemaal op dezelfde stand. En dan al die verschrikkelijke containers. Hoe verzinnen ze het. Wat een zooitje. Wat dacht je van de categorie Luxury en Sportscars ? Alleen de bekende “graaiers” en “bonus-opstrijkers” mogen plaatsnemen in dit soort auto’s.
En meer auto’s dan ooit ? Ja, als je alle auto’s meetelt die bovenop de zeecontainers staan.
Ten slotte, als dan ook nog 10 merken ontbreken, dan heb ik achteraf toch spijt dat ik gegaan.

Geplaatst door: Cees-Jan op
Script organisatie AutoRAI: ook in 2011 een beurs - Automobielmanagement.nl

Script organisatie AutoRAI: ook in 2011 een beurs

Editie 2009 is nog niet begonnen, maar toch staat nu al vast dat de AutoRAI ook in 2011 wordt gehouden.

Dat leert tenminste een script van de organisatie, waarin staat hoe medewerkers om moeten gaan met persvragen over tegenvallende bezoekersaantallen. Een van de op voorhand geformuleerde vragen luidt: ‘Is dit de laatste AutoRAI ooit?’. Het scriptantwoord: ‘Zeker niet, in het voorjaar van 2011 vindt de volgende AutoRAI plaats’.

Morgen, dinsdag 31 maart, is de persdag van de vernieuwde, in segmenten verdeelde, AutoRAI. Vanaf woensdag 1 april staan de deuren open voor het publiek. Deelnemers en organisatie hopen uiteraard op een succesvol evenement, met veel toeloop. Maar als gevolg van de economische crisis zou de publieke belangstelling ook wel eens kunnen tegenvallen. In de aanloop naar de beurs haakten dertien automerken af, en moest er een alternatief plan komen om de AutoRAI te redden.

Mochten de bezoekerscijfers tegenvallen, dan is – blijkens het script – nu al duidelijk waar dat aan ligt: ‘De huidige economische crisis en met name de situatie in de autobranche leiden tot lagere bezoekersaantallen, dat zien we ook bij buitenlandse autoshows.’ En op de vraag ‘was het niet beter om AutoRAI 2009 te annuleren?’ zal het antwoord zijn: ‘Nee, zeker niet! Het is de tweejaarlijkse ontmoetingsplek waarop veel autoliefhebbers afkomen. Er zijn dan weliswaar minder bezoekers, het is nog altijd de drukst bezochte consumentenbeurs in Nederland.’

Reacties

Briljant! De afdeling communicatie van de (auto)RAI doet tenminste wel haar werk…

Ongeacht het resultaat van de AutoRAI; ‘pitbull’ Molenschot heeft er alles aan gedaan om het tot een succes te maken. Chapeau!

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op

Sterk gecensureerde versie inmiddels; jammer.

Geplaatst door: Jeroen van der Schenk op

Toch naar de Auto RAI gegaan.
Men wilde wat nieuws proberen. De merken verdelen over categorien. Kan je dus alle auto’s van 1 merk lopen zoeken over de verschillende categorien. Lekker handig. Dus niet.
Als ik naar een bepaald merk wil kijken, dan wil ik al die auto’s op 1 stand zien met alle folders, “hospitality-rooms”, gastvrouwen/heren, etc. op diezelfde plek.
Als je echt aan het nadenken bent over een ruimere auto, b.v. een station, en vervolgens deze weer eens wil vergelijken met de MPV van hetzelfde merk, en ook nog de SUV nader wil vergelijken, dan doe je dat allemaal op dezelfde stand. En dan al die verschrikkelijke containers. Hoe verzinnen ze het. Wat een zooitje. Wat dacht je van de categorie Luxury en Sportscars ? Alleen de bekende “graaiers” en “bonus-opstrijkers” mogen plaatsnemen in dit soort auto’s.
En meer auto’s dan ooit ? Ja, als je alle auto’s meetelt die bovenop de zeecontainers staan.
Ten slotte, als dan ook nog 10 merken ontbreken, dan heb ik achteraf toch spijt dat ik gegaan.

Geplaatst door: Cees-Jan op