Met diverse acties – kinderen tot en met veertien jaar gratis, vijf euro korting voor de eerste vijf showdagen via de internetsites van de exposanten, overeenkomst met de NS – hoopt Molenschot een stuk boven de financiële ‘nullijn’ uit te komen. In 2007 trok de AutoRAI iets minder dan vierhonderdduizend bezoekers.

Molenschot is positief gestemd nu in de voorverkoop via de resalers (Primerawinkels, Shellstations, Carros magazine en Telegraaf.nl) zo’n 42 duizend entreekaarten zijn verkocht. "Dat is zelfs iets meer dan in 2007."

Door de nieuwe opzet van zes ‘werelden’ is de AutoRAI een tentoonstelling waarbij vooral veel auto’s op de vloer staan. Letterlijk, want slechts enkele importeurs hebben op hun stand een auto op een van de containers geplaatst. Met deze zeecontainers heeft de RAI een slimme oplossing gevonden om de zes werelden te scheiden en zogenaamde brand corners te markeren.

Molenschot zegt dat het totale reclamebudget zo’n vijftien procent hoger is dan in 2007: "Wij hebben scherper ingekocht en alle print is gebarterd – zoals met de Telegraaf, die een eigen ticketkanaal heeft. Ook met Veronica en Radio 538 zijn barterovereenkomsten afgesloten. Verder zijn de tv-spots korter, vijftien in plaats van ruim twintig seconden. Maar wel frequenter."