Volkswagen krijgt vanavond een Zilveren SpinAward voor zijn VW Golf 6- campagne, in de categorie beste crossmediaconcept. De campagne is gemaakt door het Amsterdamse interactieve bureau Achtung!, dat al eerder prijswinnende webreclame maakte voor Volkswagen. De Golf 6-campagne zat slim in elkaar door er loyale klanten bij te betrekken. Volkswagen wilde bij de nieuwe Golf 6 niet vertellen dat hij op driehonderd punten verbeterd is. Dat zou het merk misstaan. Vanuit de slagzin: ‘De Golf. Standaard met 34 jaar ervaring’ kwam het idee op of er ook Golf-rijders zijn met 34 jaar ervaring, die al 34 jaar onafgebroken Golf rijden. Er volgde een zoektocht via tv, radio, internet en print. De rijder met het meeste ervaring mocht zijn Golf omruilen voor een gloednieuwe Golf 6.

Het resultaat was overweldigend, zegt de jury van de SpinAwards. In drie weken schreven meer dan vijfduizend Golf-rijders zich in, waaronder ruim vijfhonderd mensen met 34 jaar ervaring. Interviews met de opvallendste inschrijvers werden uitgezonden op internet en televisie. Volvo Cars had vier nominaties voor de SpinAwards maar won niets. Het merk was genomineerd met Volvo XC60 – From Sweden With Love en Volvo Ocean Race – RUSH, beide gemaakt door Euro RSCG 4D.
Mitsubishi bleef ook steken bij een nominatie (Mitsubishi Lancer Evolution-Control10, van Lukkien en Muse Amsterdam), net als Vredestein voor het beste gaming concept met Trac Challenge 2 (gemaakt door Little Chicken Game Company). Vanavond worden de prijzen uitgereikt tijdens de SpinAwards Night in Amsterdam.

Zie www.spinawards.nl.