Het zou moeten bestaan uit zelfstandige professionals op dit specifieke gebied. Via subsidiegelden zouden ze tegen relatief lage kosten kunnen uitrukken naar autobedrijven in de regio. Ter plekke ondersteunen de specialisten het bedrijf dan met marketing en sales.

Op de Spiegelsessie stond het thema occasionverkoop centraal. Evenals bij de eerste bijeenkomst (gewijd aan aftersales) kwamen 25 ideeën en suggesties naar voren. ANWB was aanwezig om de voorstellen namens de particuliere klant te beoordelen op waarde.

Algemeen heerste het gevoel dat de Nederlandse autobranche veel proactiever en creatiever aan de slag moet om occasions te verkopen. Een nog op te richten overkoepelend actiecomité kan als aanjager dienen van nationale (communicatie)acties waar de hele branche op kan inhaken. In dat kader werd een beroep gedaan op de ANWB om (weer) een occasionvoorraadkeuring in het leven te roepen, evenals een keurmerk voor autobedrijven die occasions aanbieden.

Ook waren de aanwezigen op de Spiegelsessie voorstander van sterkere horizontale integratie met andere branches, zoals de horeca, telecom, elektronicaleveranciers, oliemaatschappijen, energieleveranciers en verzekeraars. Ook op andere plekken kunnen dan occasions te koop worden aangeboden. Automotive Insiders gaat een aparte sessie beleggen waar ook deze partijen kunnen aanschuiven.

Om in de rest van Europa nog beter bekend te maken dat Nederland sinds 16 oktober 2006 ook aantrekkelijk geprijsde jonge occasions heeft, werd een internationale ‘Go Dutch’ campagne voorgesteld. Europa zou nog te weinig op de hoogte zijn van de BPM teruggaveregeling in Nederland.