De internetcampagne voor de nieuwe Porsche bestaat uit zes onderdelen en draagt als titel ‘De vierde dimensie. De nieuwe Panamera’. Op dit moment bevindt de mondiale webspecial zich in de vierde fase. Een centraal onderdeel van de totale campagne is een interactief onlinemagazine (www.porsche.de/panamera) waarvan zes uitgaven worden gemaakt. Het webmagazine bouwt de spanning rondom de Panamera op tot aan de marktintroductie van de auto in september 2009.

Bovendien is een slim registratiesysteem ontwikkeld dat Porsche helpt om op een correcte en efficiënte manier klantgegevens te verzamelen in een voor Porsche geheel nieuw marktsegment. De webspecial van de Panamera kenmerkt zich door twee invalshoeken: hij presenteert de auto en biedt de lezer inspiratie door de belevingswereld eromheen. Hierdoor kunnen lezers de auto vanuit diverse perspectieven leren kennen.

Met de Panamera betreedt Porsche een geheel nieuw segment, namelijk dat van luxe vierdeurs coupé. De Panamera is het vierde model naast de 911, de Boxter en de Cayenne.